American Airlines - bilety lotnicze

American Airlines - promocje
CHICAGO
z: WARSZAWA
841 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: KRAKÓW
940 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: WROCŁAW
960 zł
już od
zobacz
NOWY JORK
z: KRAKÓW
984 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: KRAKÓW
956 zł
już od
zobacz
CHICAGO
z: GDAŃSK
975 zł
już od
zobacz
NOWY JORK
z: KRAKÓW
958 zł
już od
zobacz
NOWY JORK
z: WROCŁAW
977 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1930 (American Airways)
Centrum lotnicze Dallas/Fort Worth International Airport John F. Kennedy International Airport Los Angeles International Airport Miami International Airport O'Hare International Airport
Siedziba Fort Worth, Teksas, USA
Program frequent-flyer AAdvantage
Alianse Oneworld
Flota Boeing 737-800, Boeing 757-200, Boeing 767-200ER, Boeing 767-300ER, Boeing 777-200ER, Boeing 777-300ER, Boeing 787-9, McDonnell Douglas MD-82, McDonnell Douglas MD-83
Firmowy slogan We know why you fly. (Wiemy dlaczego latasz)
Typ linii linie regularne
American Airlines
Linie lotnicze American Airlines
American Airlines, Inc., to czwarte największe linie pod kątem przetransportowanych pasażerów, rozmiaru floty pasażerskiej (621 samolotów) oraz dochodów . Linie są oddziałem AMR Corporation a ich siedziba znajduje się w Fort Worth w Teksasie obok ich największego węzła na Dallas/Fort Worth International Airport. Przewoźnik operuje rozległą siecią połączeń międzynarodowych i krajowych, z regularnymi lotami obejmującymi Amerykę Północną, Amerykę Łacińską oraz Południową, Europę, Azję i Pacyfik oraz Karaiby. W roku 2010 American Airlines były na 120 miejscu listy Fortune 500. Ponadto, linie te były współtwórcą aliansu lotniczego Oneworld.

Linie powstały z połączenia 82 mniejszych firm, w ramach ich zakupu i reorganizacji, a początkowo American Airways była wspólną marką wielu niezależnych przewoźników. Do grupy tej należały Southern Air Transport in Texas, Southern Air Fast Express (SAFE) w zachodnich stanach, Universal Aviation na środkowym-zachodzie (które oferowały transkontynentalną trasę lotniczo-kolejową w 1929), Thompson Aeronautical Services (które obsługiwały trasę Detroit - Cleveland od 1929) oraz Colonial Air Transport na północnym-wschodzie. W styczniu 1930 roku American Airways przeobrażono w pojedynczą firmę z siedzibą w Nowym Jorku oraz trasami z Bostonu, Nowego Jorku i Chicago do Dallas, a także z Dallas do Los Angeles. Firma korzystała wtedy z pokrytych drewnem i materiałem maszyn Fokker Trimotor oraz całkowicie metalowych Ford Trimotor. W roku 1934 American Airways zaczęły używać dwupłatowców Curtiss Condor z miejscami noclegowymi.

W maju 2008 roku linie obsługiwały 260 miast (z wyłączeniem umów codeshare) korzystając z 655 samolotów. Jest to linia lotnicza, która przewozi najwięcej pasażerów między Stanami Zjednoczonymi i Ameryką Łacińską, a jednocześnie posiada silną pozycję w zakresie lotów transkontynentalnych i krajowych.

Przewoźnik korzysta z pięciu węzłów: Dallas/Fort Worth (DFW), Chicago (ORD), Miami (MIA), Nowy Jork (JFK), oraz Los Angeles (LAX). Największy węzeł to Dallas/Fort Worth, na którym przewoźnik operuje 85% lotów i oferuje połączenia do największej ilości portów, w porównaniu z innymi swoimi węzłami. San Juan (SJU) i Boston (BOS) służą jako miasta główne i bramy międzynarodowe. Poza tym American Airlines operuje bazami remontowymi w Tulsie i Fort Worth Alliance. Baza w Kansas City została zamknięta we wrześniu 2010 roku.


Linie posiadają trzech przewoźników regionalnych, z których dwóch jest własnością firmy matczynej - AMR Corporation, a jeden należy do firmy zewnętrznej:
American Eagle Airlines, działające jako American Eagle z węzłami na lotniskach Chicago O'Hare, Dallas/Fort Worth, New York LaGuardia, Los Angeles, Miami i San Juan. Linie te świadczą usługi regionalne w zakresie Ameryki Północnej.
Executive Airlines, działające jako American Eagle z węzłami na lotniskach Miami i San Juan. Linie te obsługują destynacje na Karaibach.
Chautauqua Airlines, działające jako AmericanConnection, operujące lotami z węzła Chicago O'Hare. To właśnie one są własnością firmy zewnętrznej.