US Airways - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1939 All American Aviation, 1949 All American Airways, 1953 Allegheny Airlines, 1979 USAir, 1996 US Airways
Centrum lotnicze Ronald Reagan Washington National Airport
Główne miasta Charlotte/Douglas International Airport Philadelphia International Airport, Phoenix Sky Harbor International Airport
Siedziba Tempe, Arizona,USA
Program frequent-flyer Dividend Miles
Alianse Star Alliance
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-200, Airbus A330-200, Airbus A330-300, Airbus A350-800, Airbus A350-900, Boeing 737-300, Boeing 737-400, Boeing 757-200, Boeing 767-200, Embraer 190
Firmowy slogan Fly With US (Leć z US)
Typ linii linie regularne
US Airways
Linie lotnicze US Airways
US Airways, Inc. to jedna z głównych amerykańskich linii lotniczych. Przewoźnik jest jednostką operacyjną w ramach Grupy US Airways i zajmuje 6-te miejsce pod kątem natężenia ruchu oraz 8-me z uwagi na wartość rynkową. Linie obsługują węzły w Charlotte, Phoenix i Philadelphii, natomiast głównym portem pozostaje Ronald Reagan Washington National Airport.

Będąca członkiem grupy Star Alliance, firma dysponuje flotą 347 odrzutowców oraz 319 regionalnych z silnikami turboprop. W ofercie znajduje się 200 miejsc docelowych w obu Amerykach, Europie oraz na Bliskim Wschodzie.

US Airways wiążą swoje początki z firmą All American Aviation Company. Osadzona w Pittsburgu linia lotnicza, obsługiwała dolinę rzeki Ohio w 1939 roku. Dziesięć lat później nazwę zmieniono na All American Airways, a zamiast przesyłek pocztowych wprowadzono obsługę pasażerską. Nazwę zmieniono ponownie w roku 1953 na Allegheny Airlines. Airline Deregulation Act przyjęty w 1978 umożliwił rozszerzenie sieci połączeń o południowo-wschodnie regiony USA, co pociągnęło za sobą zmianę nazwy na USAir. Gwałtowny rozwój linii nastąpił w 1989 roku po zakupie Pacific Southwest Airlines oraz Piedmont Airlines. Łączyło się to z używaniem ich węzłów - Baltimore, Charlotte, Syracuse i Dayton, oraz obsługą transatlantyckiej trasy na lotnisko Londyn Gatwick. Po tej największej na tamte czasy fuzji firm lotniczych USAir stało się z jedną z największych linii na świecie, obsługującą więcej niż 5000 lotów dziennie. Na początku lat 90-tych linie poszerzyły usługi do Europy, dodając regularne połączenia z Londynem, Paryżem i Frankfurtem. Nazwa US Airways została wprowadzona w 1996 roku, a rok później zaprezentowano nową szatę graficzną - logo w postaci narodowej flagi USA. Tego samego roku zaprezentowano jedno-klasowy oddział - MetroJet, współzawodniczący z innymi low-costami rozpowszechnionymi na wschodzie kraju, wśród których prym wiodły Southwest Airlines.

Ciągły rozwój działalności, rozbudowa siatki połączeń oraz koszty odnawiania floty pchnęły linie w kierunku poszukiwania biznesowego partnera. W roku 2005 przewoźnik został zakupiony przez America West Airlines, który jednocześnie przejął nazwę US Airways. Po całkowitym zgraniu systemów komputerowych, America West przedstawiano klientom jako przewoźnika całkowicie wykupionego, co ułatwiło pasażerom identyfikację nowego US Airways (w rzeczywistości tworzonego przez American West).

W kwietniu 2010 roku, New York Times ujawnił dyskusję nad fuzją między US Airways i United Airlines, która zdaniem gazety miała się ku finałowi. W rzeczywistości rozmowy zostały zerwane, a niebawem ogłoszono fuzję z Continental Airlines.