Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

AeroGal - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1986
Centrum lotnicze José Joaquín de Olmedo International Airport, Mariscal Sucre International Airport
Siedziba Quito, Ekwador
Program frequent-flyer Aeromillas
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Boeing 737-200, Boeing 737-300, Boeing 757-200, Boeing 767-300ER
Firmowy slogan Fly smart / Vuela Inteligentemente (Lataj inteligentnie)
Typ linii linie regularne
AeroGal
Linie lotnicze AeroGal
AeroGal (hiszpański akronim od: Aerolíneas Galápagos S.A.) jest linią lotniczą z siedzibą w Quito w Ekwadorze. Obsługuje loty pasażerskie oraz cargo w obszarze Ekwadoru, między stałym lądem a Wyspami Galapagos, oraz między Ekwadorem a Miami i Columbią. Linie powstały w roku 1986.

Dzięki umowie handlowej z Grupą Synergy (Avianca, OceanAir, VIP) przewoźnik otrzymał nowe samoloty, co umożliwiło rozszerzenie siatki połączeń o nowe porty. Pod uwagę brane były loty międzynarodowe do Los Angeles, Milanu, Madrytu, Limy i Panamy. Umowa zawierała również współpracę na zasadach code sharing na trasach krajowych - Lago Agrio, Francisco de Orellana, Salina, między AeroGal i VIP.

W październiku 2009, AeroGal ogłosiły fuzję z kolumbijską linią Avianca oraz salwadorską TACA. Przewoźnik operował nadal pod własną marką, ale jednocześnie dzielił się majątkiem z dwoma pozostałymi liniami.

W rozkładzie lotów AeroGal znajdują się Stany Zjednoczone (New York City - John F. Kennedy International Airport), Columbia (Bogotá - El Dorado International Airport, Medellín - José María Córdova International Airport), Ekwador (Baltra Island - Seymour Airport, Cuenca - Mariscal Lamar Airport, Guayaquil - José Joaquín de Olmedo International Airport, Manta - Eloy Alfaro International Airport, Quito - Mariscal Sucre International Airport, San Cristóbal Island - San Cristóbal Airport), oraz Peru (Lima - Jorge Chávez International Airport).

Avianca jest aktualnie w posiadaniu większej części AeroGal - 81%, co zmusiło nabywcę do nakładów finansowych w wysokości 7,2 miliona USD, przeznaczonych na wzmocnienie i modernizację spadku po AeroGal. Pomimo wykupienia, przewoźnik będzie nadal identyfikował się z marką AeroGal i działał pod jej szyldem na terenie Ekwadoru.