Air Greenland - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1960 (Greenlandair) 2002 (Air Greenland)
Centrum lotnicze Nuuk Airport, Kangerlussuaq Airport, Copenhagen Airport, Ilulissat Airport, Narsarsuaq (helikopter), Nerlerit Inaat (helikopter), Qaqortoq (helikopter), Tasiilaq (helikopter), Thule Air Base (helikopter), Upernavik (helikopter), Uummannaq (helikopter)
Siedziba Nuuk, Grenlandia
Program frequent-flyer EuroBonus (do końca 2009 roku)
Flota Airbus A330-200, Beechcraft B200 King Air, Dash-6 Twin Otter, Dash-7, Dash-8 Q200, Bell 212, Bell 222, Eurocopter AS350, Sikorsky S-61
Firmowy slogan We bring out the best (Uwypuklamy to co najlepsze)
Typ linii linie regularne
Air Greenland
Linie lotnicze Air Greenland
Air Greenland A/S to flagowy przewoźnik Grenlandii, będący współwłasnością rządu Grenlandii, Grupy SAS oraz rządu Danii. Operuje flotą 38 samolotów, z których jeden wykorzystywany jest do lotów transatlantyckich i czarterowych, dziesięć samolotów śmigłowych dla połączeń w sieci regionalnej oraz 26 helikopterów dostarczających pasażerów z małych miejscowości do krajowych portów lotniczych. Doloty do portów helikopterowych z odległych osad są obsługiwane na podstawie kontraktów z rządem Grenlandii.

Linie powstały w 1960 roku, a pierwsze usługi odbywały się przy wykorzystaniu wodolotów PBY Watalina. Do końca lat 60-tych flotę powiększono o lekkie maszyny DHC-3 Otter oraz helikoptery Sikorsky S-61, z których niektóre nadal są w użyciu. W latach 60-tych i 70-tych większość operacji lotniczych w Grenlandii bazowała na helikopterach. Dopiero we wczesnych latach 80-tych Samorząd Grenlandii zainwestował w sieć krótkich lotnisk, obsługiwanych przez nowe nabytki we flocie Air Greenland - De Havilland Canada Dash-7 turboprops, idealnie przystosowane do surowego terenu i warunków pogodowych Grenlandii. Solidność połączeń zyskała , gdy w latach 90-tych rozwinęła się sieć krajowych lotnisk - z samolotami Dash-7 linie nie były już tak zależne od pogody i mogły świadczyć usługi w większości miast w kraju. Na przełomie tysiącleci Air Greenland zakupiły dwa samoloty pasażerskie - Boeing 757 i Airbus A330, dzięki czemu uruchomiono połączenie z Kopenhagą. Do roku 2003, był to jedyny przewoźnik oferujący regularne loty do Danii.

Poza lotami regularnymi oraz kontraktowymi do większości osad w kraju, linie skierowały działalność w kierunku specjalistycznych usług czarterowych dla kwitnącego przemysłu energii i surowców mineralnych oraz zyskującego na sile ryku turystycznego Grenlandii. Jeszcze inne usługi przewoźnika to loty ambulatoryjne, dostawy do odległych stacji badawczych czy loty ratunkowe.

Air Greenland posiada dwa oddziały:
1. agencję turystyczną oferującą loty do destynacji turystycznych takich jak wewnętrzne części fiordu Ilulissat Icefjord,
2. Arctic Umiaq Line - prom pasażerski i cargo, służący społecznościom na wybrzeżach zachodniej i południowej Grenlandii.

Sieć krajowych portów lotniczych Air Greenland składa się z 13 cywilnych lotnisk. Dwa lotniska międzynarodowe przystosowane do przyjmowania dużych samolotów - Kangerlussuaq Airport i Narsarsuaq Airport, były wcześniej wykorzystywane przez U.S. Airforce, jako bazy lotnicze dla lotów transatlantyckich. Pozostałe lotniska są gotowe do przyjęć maszyn typu STOL (Short Take-Off and Landing), w związku z czym korzystają z nic samoloty śmigłowe Dash-7 i Dash-8. Loty zagraniczne to transatlantyckie trasy do Keflavík International Airport w Islandii, oraz Copenhagen Airport w Danii.

Mniejsze osady obsługiwane są lotami kontraktowymi przez lokalne węzły helikopterowe Upernavik Airport, Uummannaq Heliport, Ilulissat Airport, Aasiaat Airport, Qaqortoq Heliport, Nanortalik Heliport oraz Tasiilaq Heliport. Z tych 45 heliportów 8 głównych wyposażonych jest w solidne lądowiska, terminale i stałą załogę. Pozostałe to tzw. helistops z żwirowym lub trawiastym podłożem do lądowania.