Air Moldova - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1944 (Moldovan Independent Squadron), 1993 (Air Moldova)
Centrum lotnicze Chişinau International Airport
Siedziba Kiszyniów, Mołdawia
Program frequent-flyer Air Moldova Club
Flota Airbus A320-200, Embraer 120, Embraer 190
Firmowy slogan Born to fly (Urodzony by latać)
Typ linii linie regularne
Air Moldova
Linie lotnicze Air Moldova
Air Moldova to linie lotnicze z siedzibą główną przy porcie lotniczym Chişinău International Airport w stolicy Mołdawii, Kiszyniowie. Jest to przewoźnik narodowy operujący zarazem lotami do 17 miejsc w Europie. Operatorzy lotniczy Air Moldova posiadają uprawnienia zezwalające na transport pasażerów, towarów oraz poczty. Poza tym linie są członkiem stowarzyszeń IATA oraz ICAO.

Początków tych linii lotniczych można się doszukiwać w roku 1944, kiedy to pierwsza jednostka transportowa Po-2 dotarła do Kiszyniowa i utworzono Moldovan Independent Squadron. Poza piętnastoma dwupłatowcami Po-2 obsługującymi loty krajowe oraz na potrzeby rolnictwa, w skład floty wchodziły dwa LI-2 wykorzystywane do połączeń z Moskwą, kilkoma miastami na Ukrainie oraz letnimi resortami nad Morzem Czarnym oraz na Kaukazie. W latach 60-tych podjęto poważne kroki, prowadzące do rozwoju lokalnego przemysły lotniczego. Uruchomiono lotnisko w Kiszyniowie gotowe do przyjmowania samolotów z turbinami gazowymi.

Firma uzyskała status Administracji Lotnictwa Pasażerskiego (CAA) w roku 1965 a flotę rozbudowano o nowe maszyny An-10, An-12 oraz An-24. Wprowadzono regularne loty do wielu miast w ZSRR oraz transport owoców i warzyw hodowanych w Mołdawii do przemysłowych centrów radzieckich.

W latach 70-tych na mołdawskich trasach pojawiły się pierwsze odrzutowce. Pierwszy Tu-134 wszedł do użycia w Mołdawii w 1971 roku i szybko stał się główną używaną tam maszyną, aż w pewnym momencie korzystano z 26 takich maszyn. W Kiszyniowie utworzono nawet radziecką bazę testową dla samolotów tego typu. Flotę dalej powiększano o maszyny takie jak Yak-42, czy An-26. Rozrastała się jednocześnie siatka połączeń. W połowie lat 80-tych mołdawska działalność otrzymała dziesięć Tu-154. Samoloty mołdawskie latały wtedy do 73 miast w ZSRR, przewożąc ponad milion pasażerów rocznie. W roku 1990 wprowadzono pierwszą trasę międzynarodową między Kiszyniowem a Frankfurtem nad Menem.

Ostatecznie w roku 1993, utworzono linie lotnicze na bazie miejscowego oddziału Aeroflot. Od samego początku firma stawiała sobie za cel integrację z rynkiem międzynarodowym oraz sprostanie nowoczesnym standardom i wymaganiom dla najlepszych linii. W związku z tym w roku 1999, Air Moldova dołączyła do programu doskonalenia zarządzania.

Air Moldova sprzedaje bilety lotnicze do miejscowości w Afryce (Egipt), Azji (Cypr) oraz Europie (Austria, Bułgaria, Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Mołdawia, Portugalia, Rumunia, Rosja, Hiszpania, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania).