Air Comet - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1996 (Air Plus Comet), 2007 (Air Comet)
Rok rozwiązania 2009
Centrum lotnicze Madrid Barajas Airport
Siedziba Madryt Hiszpania
Program frequent-flyer Club Air Comet
Flota Airbus A320-211, Airbus A330-200, Airbus A340-300
Typ linii linie regularne
Air Comet
Air Comet (wcześniej Air Plus Comet) to hiszpańskie linie których siedziba znajdowała się w Madrycie. Przewoźnik obsługiwał 13 tras dalekiego zasięgu do Ameryki Centralnej i Południowej, oraz po Europie. Głównym portem był Terminal 1 na Madrid Barajas Airport. Air Comet współpracowały z dobre znanymi liniami AeroSur na podstawie wielu umów codeshare.

Firma powstała 23 grudnia 1996 roku jako Air Plus Comet, przy wykorzystaniu floty oraz pracowników (piloci, personel naziemny i biurowy, itd.) upadłych linii Oasis. W następnym roku rozpoczęto działalność z bazy na Madrid Barajas Airport. Początkowy pośpiech towarzyszący tworzeniu firmy sprawił, że linie nie miały żadnej nazwy handlowej, dlatego ICAO nadała im prosty kod MPD, wywodzący się od nazwisk trzech głównych zarządców - Mata, Pascual i Díaz. Przewoźnik skupiał się na obsłudze czarterowych, dalekobieżnych połączeń z Madrytu i Palma de Mallorca do destynacji w Ameryce i na Karaibach.

Pełna oferta przewoźnika powróciła w styczniu 2007 pod nazwą Air Comet. Linie w całości należały do Grupy Marsans. W tym samym czasie przejęto, od dziś nieistniejących już linii Air Madrid, niektóre trasy do Ameryki Łacińskiej.

Air Comet obsługiwały porty Madrid Barajas Airport w Europie, José Martí International Airport w Ameryce Północnej, oraz El Dorado International Airport, Ministro Pistarini International Airport, José Joaquín de Olmedo International Airport, Jorge Chávez International Airport, Mariscal Sucre International Airport, Viru Viru International Airport w Ameryce Południowej.

Na początku roku 2009, Izba Rozrachunkowa IATA zawiesiła Air Comet za niezapłacone w styczniu saldo. W grudniu tego samego roku, Najwyższy Sąd w Londynie wydał werdykt na korzyść niemieckiego banku HSH Nordbank, który pozwał Air Comet za naruszenie warunków opłat za dzierżawę floty. W konsekwencji linie nie mogły ani korzystać z czterech A330-200, ani sprzedawać biletów, a zarząd ogłosił zawieszenie działalności firmy.