Kenya Airways - bilety lotnicze

Data utworzenia: 04 luty 1977 r.
Centrum lotnicze : Port lotniczy Jomo Kenyatta.
Siedziba: Nairobi
Program frequent flyer: Flying Blue
Sojusz: SkyTeam
Typ linii: linie regularne
Flota: Boeing 737-300, Boeing 737-700, Boeing 737-800, , Boeing 767-300ER, Boeing 777-200ER, Boeing 787-8, Embraer 170, Embraer 190.
Węzeł: Port lotniczy Jomo Kenyatta
Węzeł rezerwowy: Port lotniczy Mombasa ? Moi
Slogan: Pride of Africa
Kenya Airways
Linie lotnicze Kenya Airways
Kenya Airways to największe linie lotnicze w Kenii i czwarte największe linie lotnicze Afryki (po South African Airlines, EgyptAir i Royal Air Maroc). Linie lotnicze oferują połączenia z całą Afryką i Bliskim Wschodem, Azją i Europą, dysponując łącznie liczbą 30 samolotów. Głównym węzłem jest Port lotniczy Jomo Kenyatta w Nairobi.

Linie lotnicze Kenya Airways zostały założone w lutym 1977 roku po rozpadzie Wspólnoty Afryki Wschodniej, a w konsekwencji po upadku East African Airways. Linie do kwietnia 1996 roku były własnością rządu Kenii.

W latach 1993-1994 przewoźnik uzyskał swój pierwszy zysk od początku przeprowadzonej w 1992 roku prywatyzacji. Trzy lata później Kenya Airways po restrukturyzacji zadłużenia, podpisały umowę z korporacją KLM, która kupiła 26% udziałów linii i stała się ich największym udziałowcem w 1996 roku.

W 2005 roku linie zmieniły swoje barwy samolotów. Cztery pasy wzdłuż kadłuba zostały zastąpione słowami Pride of Africa, będącymi jednocześnie sloganem marketingowym linii, zaś logo KA umieszczone na ogonie zostało zastąpione logiem KQ, od którego zaczynają się oznaczenia lotów Kenya Airways.
Kenya Airways, uznawana powszechnie za jednego z wiodących przewoźników w Afryce, stała się 4 września 2007 roku pełnoprawnym członkiem sojuszu lotniczego SkyTeam. Od 1977 roku linie są również członkiem African Airlines Associacion.
W kwietniu 2012 roku linia lotnicza uruchomiła plan o nazwie Projekt Mawingu ( w jęz. suahili Na chmurach), aby zwiększyć liczbę destynacji do 24 w roku 2021. Kenya Airways miałyby obsługiwać połączenia lotnicze do Australii oraz Północnej i Południowej Ameryki, a także rozszerzyć obecną sieć połączeń w Azji. W planach jest wprowadzenie lotów do Sao Paulo, Toronto oraz Perth, a także budowanie sieci połączeń wewnątrz Chin, w skład których docelowo (do 2021 r.) ma wchodzić osiem miast: Pekin, Chengdu, Chongqing, Kunming, Szanghaj, Urumqi, Xiamen oraz Guanghzou. W czerwcu 2012 roku przewoźnik, w ramach programu oszczędnościowego, ogłosił zawieszenie kilku połączeń min. do Rzymu.