airBaltic - bilety lotnicze

airBaltic - promocje
HELSINKI
z: WARSZAWA
636 zł
już od
zobacz

z: WARSZAWA
607 zł
już od
zobacz
WILNO
z: WARSZAWA
648 zł
już od
zobacz
KLAIPEDA/PALANGA
z: WARSZAWA
730 zł
już od
zobacz
SZTOKHOLM
z: WARSZAWA
612 zł
już od
zobacz
TURKU
z: WARSZAWA
671 zł
już od
zobacz
TAMPERE
z: GDAŃSK
839 zł
już od
zobacz
TRONDHEIM
z: WARSZAWA
730 zł
już od
zobacz
TALLINN
z: WARSZAWA
627 zł
już od
zobacz
TAMPERE
z: WARSZAWA
566 zł
już od
zobacz
BERGEN
z: WARSZAWA
736 zł
już od
zobacz
ROSKILDE
z: WARSZAWA
639 zł
już od
zobacz
BILLUND
z: WARSZAWA
712 zł
już od
zobacz
RYGA
z: KRAKÓW
523 zł
już od
zobacz
OSLO
z: WARSZAWA
714 zł
już od
zobacz
VASTERAS
z: WARSZAWA
796 zł
już od
zobacz
KOPENHAGA
z: WARSZAWA
708 zł
już od
zobacz
SZTOKHOLM
z: WARSZAWA
694 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1995
Centrum lotnicze Ryga, Wilno
Siedziba Ryga
Program frequent-flyer Baltic Miles
Flota Boeing 737-300, Boeing 737-500, Boeing 757-200, Bombardier Dash 8 Q400, Fokker 50
Typ linii Tanie linie
airBaltic
Linie lotnicze airBaltic
Linie lotnicze airBaltic zostały zarejestrowane jako AIR BALTIC CORPORATION - spółka akcyjna w 1995 roku na podstawie umowy zawartej pomiędzy Scandinavian Airlines Systems (SAS) oraz łotewskim rządem. GŁównymi udziałowcami są obecnie rząd Łotwy (52.6% udziałów) oraz Baltijas Aviacijas Aistemas SIA (47,2% udziałów), a jeszcze do niedawna 29% akcji spółki należało również do SAS. Siedzibą firmy jest stolica Łotwy - Ryga, a bezpośrednie wyloty airBaltic odbywają się obecnie z dwóch stolic regionu nadbałtyckiego - z Rygi - Riga International Airport oraz z Wilna Vilnius International Airport.


W pierwszych latach działalności airBaltic użytkował maszyny typu SAAB 340 oraz AVRO RJ70, które z czasem zastąpione zostały samolotami typu Fokker 50. W roku 2003 airBaltic nabył pierwszego Boeinga 737-500, a w kolejnych miesiącach powiększył flotę o te właśnie maszyny. W roku 2005 przewoźnik ten świętował przewiezienie swojego milionowego pasażera, a już 2 lata później linie te cieszyły się z 2 milionów pasażerów rocznie. W następnych miesiącach airBaltic nabywał kolejne maszyny i przewoził coraz większą liczbę pasażerów. W roku 2007 flota liczyła już 20 samolotów, a przewoźnik wprowadził po raz pierwszy internetową odprawę pasażerską, z której w ciągu zaledwie 3 miesięcy skorzystało ponad 10 000 osób. Tego samego roku airBaltic uruchomił bazę treningową dla pilotów Boeinga 737 w swoim macierzystym porcie lotniczym w Rydze.


Rok 2008 przyniósł tym liniom lotniczym zakończenie procesu wdrażania biletu elektronicznego oraz ogłoszenie największej w regionie państw nadbałtyckich ekspansji po względem floty - airBaltic był już w posiadaniu 26 samolotów. Dzięki lepszym maszynom, airBaltic uruchomił najdłuższą spośród wszystkich kierunków - rejs do Kazachstanu (Ałma Ata).


Obecnie mapa połączeń obejmuje 49 destynacji. Bezpośrednimi kierunkami z Rygi są Aalesund, Ałma Ata, Ateny, Amsterdam, Baku, Barcelona, Bergen, Berlin, Billund, Bruksela, Kopenhaga, Kiszyniów, Dubaj, Dublin, Dusseldorf, Goteborg, Hamburg, Hannover, Helsinki, Hurghada, Istambuł, Kaliningrad, Kijów, Kuopio, Londyn, Linkoping, Mediolan, Mińsk, Moskwa, Monachium, Nicea, Odessa, Oslo, Oulu, Palanga, Paryż, Rzym, Simferopol, Sharm-el-Sheikh, Stavanger, Sankt Petersburg, Sztokholm, Tallin, Taszkient, Tampere, Tbilisi, Tel Aviv, Tromso, Wenecja, Wiedeń, Wilno, Zurych oraz Erewań. Z Wilna natomiast bezpośrednio można dostać się do Kopenhagi, Mediolanu, Monachium, Rygi, Sztokholmu i Tallina. Część połączeń realizowana jest przez partnerów airBaltic (codeshare partners), którymi są między innymi SAS, Spanair, Aeroflot, Rossiya Airlines, Aerosvit, Austrian Airlines, Air One, Belavia, air astana, Malev, Armavia oraz Brussels Airlines. AirBaltic współpracuje również z takimi przewoźnikami jak Cimberair, air berlin, Emirates, Qatar Airways, Finnair, TAP Portugal czy Lufthansa, co pozwala na bardzo szeroką ofertę połączeń na wielu kierunkach.

Flota airBaltic składa się obecnie z 28 maszyn typu Boeing 757-200, Boeing 737-500s, Boeing 737-300 oraz Fokker-50s.