easyJet

easyJet apeluje o rewizję europejskich regulacji dotyczących zasad przyznawania rekompensat dla pasażerów linii lotniczych
W odpowiedzi na rozstrzygnięcie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, easyJet, europejska tania linia lotnicza, zaapelowała do Komisji Europejskiej o rewizję nowych, europejskich zasad odszkodowań dla pasażerów linii lotniczych. Nowe regulacje UE zostały wprowadzone w zeszłym roku, by zmusić linie lotnicze do zaniechania praktyk overbookingu oraz odwoływania lotów z przyczyn komercyjnych.

easyJet nie opowiada się za ograniczeniem praw pasażerów, lecz wzywa do ulepszenia tych zasad, tak by stały się racjonalne i nie służyły nadmiernemu karaniu niektórych przewoźników lub wyłącznie jednego rodzaju transportu.

Toby Nicol, Dyrektor ds. komunikacji easyJet, powiedział:

„Nie rozumiem dlaczego easyJet powinien płacić rekompensatę w wysokości 250 euro, podczas gdy pasażerowie płacą za przelot średnio 60 euro czy też pokrywać koszty hotelu, gdy władze zdecydują się zamknąć przestrzeń powietrzną ze względu na organizowaną właśnie imprezę. Większość opóźnień wynika z decyzji służb kontroli powietrznej Eurocontrol, którą obecnie zarządza Unia Europejska, a linie lotnicze nie mogą oczekiwać żadnej formy odszkodowania za jej niską wydajność. Komisja Europejska chętnie karze tanie linie lotnicze, podczas gdy nie zwraca uwagi na miliardy euro, które wędrują do takich przewoźników jak Alitalia czy Olimpic Airlines. Mimo, że metro i koleje nie mają podobnych zobowiązań, na ich infrastrukturę przeznaczane są miliardy. Mam nadzieję, że pasażerowie zrozumieją, jakim nonsensem jest dla easyJet cała ta sytuacja”.

Dwa stowarzyszenia lotnicze: ELFAA i IATA, zaskarżyły nowe, europejskie zasady przyznawania odszkodowań dla pasażerów linii lotniczych do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Werdykt Trybunału potwierdza, w jak patowej sytuacji znajdują się linie lotnicze w związku z regulacjami wprowadzanymi przez EU. easyJet zawsze dbał o pasażerów, oferując niskie ceny biletów oraz poprzez wprowadzanie innowacji. Nowe zasady ochrony pasażerów są dowodem na to, że Unia Europejska nie docenia tanich przewoźników i niesprawiedliwie traktuje różne rodzaje transportu. easyJet apeluje do Unii Europejskiej o dokładną kontrolę regulacji w zakresie transportu lotniczego. Kary za oferowanie pasażerom tego czego oczekują – bardzo przystępnej i rzetelnej oferty połączeń do najwspanialszych miejsc w całej Europie - są dla easyJet tym bardziej dotkliwe, jeśli wziąć pod uwagę ilość pieniędzy podatników, która jest przeznaczana na programy naprawcze małych narodowych linii lotniczych.

easyJet apeluje do Komisji Europejskiej o natychmiastowy przegląd nowych zasad przyznawania odszkodowań pasażerom linii lotniczych, z nadzieją na ulepszenie prawa, tak by było wykonalne i uczciwe wobec linii lotniczych, poprzez: wyłączenie odpowiedzialności linii lub przynajmniej rekompensatę w przypadku zakłóceń w ruchu lotniczym spowodowanych przez służby kontroli lotów, porty lotnicze, strajki i działania rządu,
ustalenie sumy odszkodowania proporcjonalnie do opłaty za przelot,
zapewnienie pasażerom tych samych praw w różnych środkach transportu.

easyJet, wraz z innymi liniami lotniczymi, oczekuje poważnych ulepszeń w jednym z najgorszych rozwiązań legislacyjnych Unii Europejskiej. Nie zmienia to faktu, że pasażerowie easyJet mogą być pewni dobrej ochrony swoich praw. Mimo, że easyJet zdecydowanie nie zgadza się z obciążającymi karami nakładanymi przez UE, będzie w dalszym ciągu zapewniać swoim pasażerom opiekę i rekompensatę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Klienci easyJet mogą nadal dochodzić swoich ustawowych praw. Regulamin easyJet przewiduje więcej przywilejów, niż niektóre przepisy unijne (na przykład oferujemy pasażerom przekierowanie podróży lub kredyt już po jednej godzinie opóźnienia samolotu).
Aktualności easyJet: 2006-01-12