easyJet

W samolocie jak na wybiegu
Członkowie personelu załogi pokładowej easyJet sami zaprojektowali swój nowy i modny strój!



Personel samolotów easyJet pojawił się dzisiaj w całej Europie w nowych modnych i bardzo eleganckich strojach własnego projektu.



Przez ostatnie 12 lat członkowie personelu załogi pokładowej oraz serwisu naziemnego easyJet ubrani byli w nieformalne stroje zaprojektowane specjalnie, aby dodać spędzaniu czasu na pokładzie samolotu radosnego charakteru oraz aby ułatwić komunikację z pasażerami. Pierwszy strój, który powstał w 1995 roku był prostą kombinacją czarnych dżinsów i pomarańczowej koszulki polo, z wyszytym na plecach napisem „I’m an easy crew member”. Z czasem stroje te stały się coraz bardziej stylowe dzięki eleganckim spodniom i pomarańczowym koszulkom, jednak codzienny

i nieformalny wizerunek pozostał.



Wraz z osiągnięciem przez easyJet czwartej pozycji wśród największych europejskich przewoźników (37 mln pasażerów rocznie), firma postanowiła zmienić ubiór załogi i dopasować go stylem do pozycji na rynku, zachowując jednocześnie wesoły i dostępny charakter.



easyJet jako pierwsza linia lotnicza dała szansę swoim pracownikom z personelu naziemnego i kabinowego wykazać się kreatywnością i poprosiła ich o zaprojektowanie stroju, który odpowiadałby ich specyficznym potrzebom.



Personel załogi kabinowej easyJet zaproszony został do wzięcia udziału w konkursie. Jego celem było stworzenie projektu stroju, w którym każdy czułby się komfortowo i pewnie w pracy. Z kilkuset ofert, trzy dotarły do ścisłego finału. Głosując na swój ulubiony strój, pracownicy wyłonili zwycięzcę – projekt o nazwie ‘Formal and Fabulous’. Jest to praca zbiorowa trzech pracowników – AnnMarie Cuffe z Liverpoolu; Joanne Todd i Kurta Wilsona z Gatwick. Strój ma bardzo elegancki i formalny wygląd, składa się z kilku części, takich jak białe lub pomarańczowe koszulki, kurteczki lub kamizelki - tak, aby każdy członek personelu mógł sam stworzyć swoją kombinację będącą odzwierciedleniem własnego stylu i osobowości, przy jednoczesnym zachowaniu atrybutów marki easyJet.



Andy Harrison, dyrektor naczelny easyJet, powiedział:



„Jestem dumny z naszej załogi, która poradziła sobie z całym procesem projektowania, wyboru i produkcji nowego stroju – bez żadnych dodatkowych kosztów w stosunku do poprzedniego projektu. To wspaniałe osiągnięcie. Jeśli załoga będzie czuć się pewnie i profesjonalnie

w nowych strojach, pomoże im to zapewnić naszym klientom najlepszą obsługę – w końcu to nasi pracownicy widzą naszych klientów częściej niż ktokolwiek i najlepiej uosabiają etos easyJet: niski koszt, opieka i wygoda”


Aktualności easyJet: 2007-10-16