Egyptair - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1932
Centrum lotnicze Alexandria International Airport, Hurghada International Airport, Luxor International Airport, Sharm el-Sheikh International Airport
Siedziba Kair International Airport
Program frequent-flyer Egypt Air Plus
Alianse Star Alliance
Flota Airbus A320-200, Airbus A321-200, Airbus A330-200, Airbus A330-300, Airbus A340-200, Boeing 737-500, Boeing 737-800, Boeing 777-200ER, Boeing 777-300ER, Embraer E-170
Typ linii linie regularne
Egyptair
Linie lotnicze Egyptair
W maju 1932 roku powstały linie lotnicze Egyptair. Przewoźnika tego można określić mianem pionierów światowego lotnictwa, gdyż był siódmym z kolei na całym globie. Pierwsze komercyjne loty Egyptair odbyły się w 1933 roku na trasie Kair - Aleksandria brytyjskimi maszynami typu Spartan cruiser produkowanymi przez Spartan Aircraft Limited. Do 1935 roku do floty dołączyły samoloty typu De Havilland. Na czas II Wojny Światowej przewoźnik ten został przejęty przez rząd Egiptu a jego nazwę zmieniono na Misr Airlines, która obowiązywała do 1956 roku, kiedy to linie te połączyły się z Syrian Airlines tworząc United Arab Airlines (UAA) - nowe przedsiębiorstwo lotnicze.

W 1960 roku UAA jako pierwsze linie lotnicze na Bliskim Wschodzie wprowadzają odrzutowce Comet 4-C do swojej floty, natomiast w roku 1968 po raz pierwszy wprowadzają Boeinga 707-320c na trasy dalekiego zasięgu. Gdy W 1971 roku doszło do rozłamu w UAA, linie Egyptair zaczęły funkcjonować jako niezależny przewoźnik. W lipcu 2008 roku przystąpiły do Star Alliance stając się jedynym reprezentantem Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki w tym aliansie. Obecnie Egyptair jest drugim co do wielkości przewoźnikiem w Afryce mającym udziały w mniejszych przedsiębiorstwach lotniczych takich jak Air Sinai (100% udziałów), Air Cairo (40% udziałów) czy Smart Aviation Company (20% udziałów).


Siedziba Egyptair znajduje się w Kairze, natomiast głównymi portami lotniczymi w kraju są Alexandria El Nouzha Airport, Hurghada International Airport, Sharm el-Sheikh International Airport oraz Luxor International Airport. Przewoźnik ten obsługuje 8 kierunków krajowych oraz 64 destynacje w 47 krajach. Ponadto, ma w ofercie przewóz cargo do 11 miast w 9 krajach na świecie. Siatka połączeń jest szersza o destynacje jakie Egyptair oferuje dzięki umowom code-share z innymi przewoźnikami. Partnerami tymi są Aerosvit Airlines, BMI Baby, Austrian Airlines, Gulf Air, Korean Air, Lufhansa, Malaysia Airlines, Olympic Airlines, Royal Air Maroc, Saudi Arabian Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, Swiss Intl Air Lines, TAP Portugal, Thai, Tunisair, Turkish Airlines, United Airlines oraz Yemenia Yemen Airways.

Większość europejskich podróży na pokładzie Egyptair rozpoczyna się w Kairze skąd można dolecieć do Portugalii (Lizbona), Hiszpanii (Madryt, Barcelona), Francji (Paryż), Szwajcarii (Genewa), Włoch (Mediolan, Rzym), Wielkiej Brytanii (Londyn), Belgii (Bruksela), Holandii (Amsterdam), Niemiec (Berlin, Frankfurt, Monachium, Dusseldorf), Grecji (Ateny), Węgier (Budapeszt), na Cypr (Larnaka) oraz do Rosji (Moskwa). Do niektórych z tych portów można też dotrzeć wylatując z Luksoru, Sharm El Sheikh oraz z Hurghady.


Flotę Egyptair stanowi 27 Airbusów typu A320-200, A321-200, A330-200, A340-200, 14 Boeingów typu 737-500, 737-800, 777-200ER, 777-300ER oraz 6 samolotów typu Embraer i 4 frachtowce. Samoloty Egyptair zdobi wizerunek starożytnego boga niebios Horusa, przedstawionego w postaci głowy sokoła. Nowe barwy maszyn Egyptair jakimi są biel i kilka odcieni niebieskiego mają odzwierciedlać Ducha Egiptu.