Tanie linie lotnicze w latamy.pl

Regulamin obowiązuje od 2011-08-08

  1. Informacje podstawowe

    Niniejszy regulamin określa warunki i zasady korzystania z systemu rezerwacyjnego Latamy.pl znajdującego się pod adresem www.latamy.pl. Korzystanie z systemu rezerwacyjnego jest akceptacją wszystkich przedstawionych poniżej postanowień i warunków. Właścicielem systemu rezerwacyjnego jest firma Latamy.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu 60-523, przy ulicy Dąbrowskiego 75/43 zarejestrowana w: SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000383351, NIP: 7811861490, Regon: 301674091, kapitał zakładowy 50 000.00 zł.

  2. Definicje

    Użytkownik - jest to osoba prywatna lub prawna dokonująca rezerwacji poprzez system rezerwacyjny Latamy.pl.

    System rezerwacyjny - jest to narzędzie umożliwiające Użytkownikowi rezerwację, prowadzącą do zakupu biletów lotniczych, bądź innych usług np. rezerwacja usługi hotelowej, zakup ubezpieczenia.

    Przewoźnik - jest to przedsiębiorca krajowy lub zagraniczny oferujący usługi transportowe w zakresie transportu lotniczego w obrębie kraju jak i za granicą.

    Rezerwacja - jest to złożenie przez Użytkownika zamówienia na bilety, na wybrany kierunek, w wybranych datach, oraz klasie i taryfie.

    Warunki rezerwacji – są to możliwości zmiany bądź zwrotu jakie daje przewoźnik. Każda przewoźnik ma inne warunki dotyczące zmiany lub zwrotu. Warunki te uzależnione są od konkretnej klasy rezerwacyjnej.

    Tanie linie lotnicze - są to przedsiębiorcy krajowi lub zagraniczni oferujący usługi transportowe w zakresie transportu lotniczego w obrębie kraju jak i za granicą. Każda z tych linii posiada własny regulamin i nie podlega ogólnym warunkom przewozu zawartych w przepisach IATA.

  3. Zasady korzystania z systemu rezerwacyjnego

    a.Użytkownik akceptuje warunki określone w niniejszym regulaminie i ponosi odpowiedzialność za własne czynności wynikające z korzystania z serwisu.

    b. Użytkownik korzysta z serwisu w swoim imieniu. Jeśli czyni to w imieniu osoby trzeciej, oznacza to, że posiada ważne w świetle prawa pełnomocnictwo. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za działanie bez pełnomocnictwa lub z przekroczeniem jego granic.

    c. Zabronione jest posługiwanie się nieprawdziwymi danymi, dokonywanie rezerwacji z użyciem fałszywego nazwiska lub cudzego nazwiska bez ważnego pełnomocnictwa oraz dokonywanie płatności za zarezerwowane bilety lotnicze przy użyciu fałszywej lub cudzej karty kredytowej.

    d. Użytkownik potwierdza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych i do zaciągania prawnie wiążących zobowiązań, oraz że będzie korzystał z systemu wyłącznie w zakresie zapytań o rezerwację i zakup biletu lotniczego, lub innej usługi (rezerwacja hotelowa, zakup ubezpieczenia).

    e. Latamy.pl nie udziela gwarancji, że korzystanie z serwisu będzie przebiegało bez usterek, wad, przerw czy braku możliwości połączenia z systemem rezerwacyjnym jak również że rezultat poszukiwań sprosta oczekiwaniom Użytkownika co do merytorycznej zawartości, dokładności czy przydatności uzyskanych informacji.

  4. Rezerwacja

    a. Przed złożeniem rezerwacji należy zapoznać się z treścią Regulaminu. Zakup biletu możliwy jest najpóźniej na dwa dni przed planowaną datą wylotu. Użytkownik może dokonać zakupu biletu lotniczego, pod warunkiem wprowadzenia prawdziwych danych osobowych do formularza zamówienia i dokonania zakupu biletu lotniczego w terminie ustalonym przez linię lotniczą lub Latamy.pl.

    b. Przed dokonaniem płatności Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności danych rezerwacji, oraz sprawdzenia jakie dokumenty niezbedne są do przekroczenia granicy. W razie wątpliwości należy skontaktowć się z właściwymi służbami granicznych lub odpowiednimi placówkami dyplomatycznymi.

    c. Potwierdzenie rezerwacji wysłane będzie na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej(email). Potwierdzenie będzie zawierało nr. rezerwacji, informację szczegółową o wybranym połączeniu, całkowitą kwotę do zapłaty oraz formę płatności.

    d. Cena wyrażona będzie w PLN lub innej walucie podanej w formularzu rezerwacyjnym. Podstawowymi składnikami ceny są taryfa, opłaty lotniskowe, jak również bezzwrotna opłata transakcyjna za wystawienie biletu. Cena biletu nie jest gwarantowana aż do momentu wystawienia biletu.

    e. Przewoźnicy zastrzegają sobie prawo do zmiany lub wycofania ze sprzedaży taryfy po dokonaniu rezerwacji. Zamówienie takie zostanie wtedy anulowane, a Użytkownik nie poniesie kosztów założonej rezerwacji.

    f. Przewoźnicy mogą zażądać wcześniejszego wystawienia biletu. W takim przypadku otrzymają Państwo od nas informację na podany w formularzu zamówienia adres e-mail, o wymaganym terminie zapłaty.

    g. W przypadku niektórych taryf dostępnych w naszym systemie, obowiązują ściśle określone terminy wykupu. Brak zapłaty w odpowiednim czasie wiąże się ze zmianą ceny biletu, a tym samym anulowaniem rezerwacji.

    h. Biuro obsługi Klienta czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 09.00-17.00, w soboty od 09.00-13.00. Bilety których płatność odbędzie się po godzinach pracy biura wystawione będą kolejnego dnia roboczego, Latamy.pl nie gwarantuje zachowania ceny następnego dnia. Jeżeli płatność za bilet lotniczy odbędzie się w innym dniu niż dzień rezerwacji, Użytkownik ma obowiązek potwierdzić cenę w dniu płatności, kontaktując się z Latamy.pl telefonicznie pod numer telefonu 61 640 64 64.

    i. Każdy bilet obwarowany jest warunkami, ustalonymi przez linię lotniczą, dostępnymi w systemie rezerwacyjnym Latamy.pl (w momencie rezerwacji konkretnego przelotu), oraz bezpośrednio u kasjera lotniczego pod numerem 61 640 64 64. Latamy.pl może odmówić wystawienia biletu lotniczego, w przypadku gdy taryfa biletu nie jest zgodna z warunkami sprzedaży, lub pojawią się inne ograniczenia ( nałożone przez linię ) na które Latamy.pl nie ma wpływu.

    j. W przypadku gdy wybrana opcja przelotu wymaga jeszcze usług dodatkowych takich jak: przelot ze zwierzęciem, dziecko podróżujące bez opieki, specjalny posiłek, dodatkowa pomoc dla inwalidy, kołyska dla dziecka, bagaż specjalny, sprzęt sportowy lub inne usługi zalecamy kontakt telefoniczny pod nr. tel. 61 640 64 64 lub emailowy bilety@latamy.pl, w celu potwierdzenia możliwości zamówienia usługi u przewoźnika.

  5. Zapłata kartą kredytową

    Za rezerwacje założone na stronie Latamy.pl Użytkownik może zapłacić elektronicznym narzędziem płatniczym jakim jest karta kredytowa.

    Rodzaje kart akceptowanych : VISA, Eurocard, Mastercard, Diners Club, American Express

    Podczas rezerwacji należy wybrać opcję płatność kartą kredytową oraz podać nastęujące dane ( rodzaj karty, nr. karty, ważność karty, kod CVV) w przeznaczone do tego celu rubryki. Po kliknięciu rezerwuj karta zostaje automatycznie autoryzowana, podanie błędnych danych z karty spowoduje odrzucenie zapytania. Obciążenie karty nastąpi w dwóch transakcjach, pierwszą z nich pobiera linia lotnicza, drugą Latamy.pl Transakcja zakupu z wykorzystaniem elektronicznych instrumentów płatniczych jest transakcją bezpieczną.

  6. Zapłata przelewem bankowym

    Za rezerwacje założone na stronie Latamy.pl można dokonać zapłaty przelewem bankowym, wybierając opcję płatność przelewem. Zapłata za bilety linii rejsowych jak i tanich linii możliwa jest najpóźniej na 24 godz. przed datą wylotu. W przypadku rezerwacji przelotu linii tradycyjnych zamawiający otrzyma wraz z potwierdzeniem rezerwacji czas na zapłatę.

    Niektóre linie lotnicze pozwalają na wystawienie biletu w terminie nieprzekraczającym 72 h od momentu dokonania rezerwacji w przypadku taryf specjalnych. Brak wpłaty w wyznaczonym terminie oznacza anulowanie rezerwacji założonej przez Użytkownika. W przypadku zwłoki Użytkownika wywołanej brakiem wpłaty w wyznaczonym czasie Latamy.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za anulowaną rezerwację.

    W przypadku rezerwacji przelotu tanich linii lotniczych zamawiający zobowiązany jest do zapłaty za bilety w jak najszybszym czasie, z racji braku możliwości założenia wstępnej rezerwacji.

    Płatności przelewem jak i wpłaty gotówkowe należy dokonać na rachunek:

    Latamy.pl
    ul. Dąbrowskiego 75 lok. 43
    60-523 Poznań

    Numer rachunku:
    24 1020 4027 0000 1902 0895 5082

    Na przelewie bankowym musi być podane imię i nazwisko Użytkownika (Pasażera) oraz numer rezerwacji lub zamówienia.

    Bilety będą wystawione przez Latamy.pl w dniu zaksięgowania na rachunku bankowym, księgowanie musi nastąpić najpóźniej do godz. 19-tej (godziny pracy biura).

    Latamy.pl nie ponosi odpowiedzialności za opóźnione realizacje przelewów, a tym samym anulowanie rezerwacji, co jest wywołane zwłoką w dokonywaniu wpłat na rachunek. Tym samym Użytkownik nie powinien mieć wobec Latamy.pl roszczeń wynikających z tego że bilet nie został wysatwiony z powodu opóźnienia uznania rachunku przelewem Użytkownika.

  7. Anulacje rezerwacji przed wystawieniem biletu.

    Użytkownik może bezkosztowo anulować rezerwację linii tradycyjnych jak i tanich linii przed ich opłaceniem. Rezygnacja z rezerwacji możliwa jest poprzez kontakt telefoniczny pod numerem 61 640 64 64.

    Po wystawieniu biletu linii tradycyjnych anulowanie możliwe jest tylko w dniu wystawienia biletu (do godz. 17.00 w dni robocze, do 13.00 w soboty). W przypadku biletów tanich linii lotniczych anulowanie biletu po jego wystawieniu nie jest możliwe.

  8. Zmiany i zwroty biletów.

    Za wszelkie zmiany oraz anulacje biletów, odpowiada tylko i wyłącznie linia lotnicza. Latamy.pl informować będzie o wszelkich zmianach bądź anulacjach, o ile otrzyma takowe powiadomienie od Przewoźnika. Informacje te wysyłane będą na podany w zamówieniu adres email, lub przekazane telefonicznie przez naszych Konsultantów. W przypadku zaistniałej zmiany lub anulacji, Użytkowink powinien kontaktować się bezpośrednio z linią, która to ponosi odpowiedzialność na warunkach Konwencji Warszawskiej i Konwencji Montrealskiej.

    Latamy.pl nie będzie przyjmować roszczeń z tytułu anulowania lub zmiany połączenia, w ramach możliwości stanowić będzie pomoc w realizacji zwrotu bądź zmiany.

    Zalecamy by sprawdzić stan rezerwacji telefonicznie przed rozpoczęciem podróży.

    Użytkownik może dokonać zwrotu biletu lotniczego zarezerwowanego na stronie www.latamy.pl, najpóźniej na 2 dni robocze przed planowaną datą wylotu (z zachowaniem warunków taryfy). Z warunkami zwrotu Użytkownik powinien zapoznać się przed zakupem biletu. Linie lotnicze potrącają opłatę karną z taryfy, jak i podatków w zależności od warunków obowiązujących w danej klasie rezerwacyjnej. W wybranych biletach w cenach promocyjnych linie nie zezwalają na dokonywanie zmian i zwrotów (rezygnacja z biletu oznacza wtedy brak jakiegokolwiek zwrotu pieniędzy).

    Opłata transakcyjna biura pobierana podczas wystawiania biletu jest bezzwrotna.

  9. Działania zabronione

    Użytkownik zobowiązuje się nie podejmować działań takich jak:

    - używanie systemu rezerwacyjnego lub jego treści w jakimkolwiek komercyjnym celu niezwiązanym z planowaną podróżą;

    - uzyskiwanie dostępu do jakichkolwiek treści lub informacji udostępnionych w systemie rezerwacyjnym przy użyciu robotów, programów;

    - podejmowanie akcji, które mogą doprowadzić do obciążenia systemu rezerwacyjnego, łamania, obchodzenie wprowadzonych w serwisie zabezpieczeń;

    - modyfikowanie, fałszowania, odwołania potwierdzeń przelewu.

  10. Ochrona Danych Osobowych

    Latamy.pl oświadcza, iż nie udostępni informacji o Użytkownikach stronie trzeciej. Użytkownik poproszony będzie o podanie informacji zawierająca imię, nazwisko, płeć oraz wieku potrzebnego do założenia rezerwacji. Informacje te przekazywana będą bezpośrednio do systemu rezerwacji linii lotniczych.

  11. Reklamacje

    Każdy Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w terminie 7 dni od momentu dostarczenia biletu lub innych dokumentów związanych z obsługą podróży w formie pisemnej na adres: Latamy.pl ul:Dąbrowskiego 75/43, 60-523 Poznań, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres reklamacje@latamy.pl.

    Wszelkie reklamacje rozpatrzone będą w ciągu 30 dni od daty otrzymania. Użytkownik zobowiązany jest do weryfikacji wystawionych dokumentów, upoważniających do skorzystania z usługi w dniu ich wystawienia.

  12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    Korzystający z systemu rezerwacyjnego zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu, każdorazowo przed dokonaniem rezerwacji i zakupu biletu lotniczego, hotelu jak i ubezpieczania podróżnego. Latamy.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w treści Regulaminu. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego. Za szkody spowodowane w wyniku nie odbycia podróży z powodu strajku pracowników linii lotniczych, pracowników lotnisk jak również w efekcie działania siły wyższej Latamy.pl nie ponosi odpowiedzialności.

  • Linie lotnicze Air Berlin
  • Linie lotnicze Aer Lingus
  • Linie lotnicze Germanwings
  • Linie lotnicze easyJet
  • Linie lotnicze Wizz Air
  • Linie lotnicze Ryanair
  • Linie lotnicze Aeroflot
  • Linie lotnicze Austrian Airlines
  • Linie lotnicze KLM
  • Linie lotnicze Malev
  • Linie lotnicze Turkish Airlines
  • Linie lotnicze Aerosvit
  • Linie lotnicze British Airways
  • Linie lotnicze LOT
  • Linie lotnicze SAS
  • Linie lotnicze Jet Air
  • Linie lotnicze Lufthansa
  • Linie lotnicze SWISS
  • Linie lotnicze Norwegian
  • Linie lotnicze Brussels Airlines
  • Linie lotnicze Finnair
  • Linie lotnicze Air Canada
  • Linie lotnicze Air France
  • Linie lotnicze transavia.com
  • Linie lotnicze Blue1
  • Linie lotnicze Air One
  • Linie lotnicze Alitalia
  • Linie lotnicze Spanair
  • Linie lotnicze United Airlines
  • Linie lotnicze Qantas
  • Linie lotnicze Czech Airlines
  • Linie lotnicze Singapore Airlines
  • Linie lotnicze Emirates
  • Linie lotnicze TAP Portugal
  • Linie lotnicze IBERIA