Aigle Azur - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1946
Centrum lotnicze Orly Airport, Houari Boumedienne Airport
Siedziba Tremblay-en-France, Francja
Program frequent-flyer Azur Plus
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A321-200
Typ linii linie regularne
Aigle Azur
Linie lotnicze Aigle Azur
Société Aigle Azur Transports Aériens to linia lotnicza z siedzibą w Tremblay-en-France, leżącej niedaleko Paryża. Przewoźnik operuje regularnymi lotami pasażerskimi na terenie kraju a oferta lotów międzynarodowych to Algeria, Maroko, Tunezja w Afryce Północnej oraz Portugalia, Włochy i Mali. Firma odbywa również loty czarterowe, cargo i podnajmuje flotę. Głównymi portami lotniczymi są Orly Airport oraz Charles de Gaulle Airport, oba w Paryżu. Poza tym Aigle Azur jest akredytowana przez IATA w ramach audytu sprawdzającego bezpieczeństwo.

W kwietniu 1946, Sylvain Floirat utworzył pierwotne Aigle Azur, jako jedne z dwóch całkowicie prywatnych, niezależnych linii w powojennej Francji. W latach 1946 - 1955 przewoźnik korzystał z samolotów Douglas DC-3.

Linie wprowadziły do rozkładu długo dystansowe loty regularne na trasach łączących francuską stolicę z Afryką i regionem Azji i Pacyfiku. Francuskie Ministerstwo Prac Publicznych i Transportu przeniosło prawa ruchu na tych trasach należące do Air France, na nowo utworzone niezależne linie, do których zaliczała się Aigle Azur.

W roku 1970 Aigle Azur zostały przetworzone w przewoźnika regionalnego pod nazwą Lucas Aviation. Korporacyjną i operacyjną siedzibą zreformowanych linii znajdowała się na lotnisku Paris Pontoise Airport w Boissy l'Aillerie. Lucas Aviation początkowo działał jako Lucas Air Transport i operował regionalnymi lotami regularnymi, do których zaliczała się całoroczna oferta lotów z Deauville do Londynu Gatwick. Ostatecznie nazwę zmieniono raz jeszcze na Lucas Aigle Azur.

W maju 2001 Grupa GOFAST zakupiła Lucas Aigle Azur, ponownie zmieniając nazwę na oryginalną Aigle Azur. Nowy właściciel przeprogramował linie na obsługę lotów czarterowych krótkiego i średniego zasięgu. Przewoźnik rozpoczął wymianę maszyn Boeing 737 na Airbusy A320. W połowie 2007 roku firma zatrudniała 450 osób.