Infolinia:61 640 64 64
Pn-Pt: 9:00-17:00, Sb: 9:00-13:00

Aerosvit - bilety lotnicze

Rok utworzenia 1994
Centrum lotnicze Boryspil International Airport
Siedziba Boryspil (Borispol), Ukraina
Program frequent-flyer Meridian Club
Flota Antonov An-148, Boeing 737-200, Boeing 737-300, Boeing 737-400, Boeing 737-500, Boeing 767-300ER, Saab 340
Typ linii linie regularne
Aerosvit
Linie lotnicze Aerosvit
Ukraińskie linie lotnicze AeroSvit rozpoczęły działalność w roku 1994, kiedy to wydzierżawiony przez nie został pierwszy Boeing-737. Z każdym rokiem firma poszerzała zasięg sieci połączeń, rozbudowywała flotę oraz zwiększała natężenie ruchu. Biorąc pod uwagę ilość pasażerów, od roku 2000 AeroSvit stał się bezdyskusyjnym liderem ukraińskich linii lotniczych. Dwa lata później 40% wzrost liczby pasażerów skierował rozwój linii w kierunku lotów międzynarodowych. Na szczególną uwagę zasługuje uruchomienie połączeń dalekiego zasięgu z Kijowa, do miast takich jak Bangkok, Nowy Jork, Toronto, Delhi, czy Pekin. Ruch floty AeroSvit wzrósł o 60% w 2003 roku, by w kolejnym ponownie wzrosnąć o 53%.

2006 rok to dalszy rozwój sieci połączeń z naciskiem na połączenia z lotnisk ukraińskich. Utworzono połączenia Donetsk - Tel-Aviv; Odessa - Moskwa, Warszawa i Praga; Simfrepol - Moskwa, Wilno; Zaporoże, Ługańsk i Uzhhorod - Kijów; Kijów - Neapol, Wilno. Dalszy rozwój wymagał połączenia sił z ukraińskimi liniami Donbassaero.

W 2008 roku AeroSvit odbył ponad 35000 lotów przewożąc ponad 2 mln pasażerów. W tym samym roku linie były oficjalnym sponsorem reprezentacji Ukrainy na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie. Dlatego właśnie niektóre samoloty (wszystkie Boeingi 767) latające na trasach Kijów - Pekin i Kijów - Szanghaj były przyozdobione specjalnym logo.

Aktualnie, spośród wszystkich ukraińskich linii lotniczych, przewoźnik posiada najbardziej rozbudowaną sieć połączeń. Obsługuje 60 międzynarodowych lotów łączących Ukrainę ze stolicami, centrami biznesu, resortami w 29 krajach, oraz loty krajowe do centrów administracyjnych na Ukrainie. W przeciągu najbliższych 5-6 lat, AeroSvit planuje pomnożyć flotę a w 2011 roku rozpocząć korzystanie z samolotów długo dystansowych nowej generacji.
W klasie Business pasażerowie mają z reguły do wyboru kilka różnych wariantów menu a w klasie Economy mają do wyboru dwa rodzaje posiłków. Linie lotnicze wciąż oferują posiłki bez konieczności specjalnej dopłaty za nie. W wypadku długich lotów dania są serwowane dwa razy, z przekąską pomiędzy nimi. Dodatkowo w klasie Business na długich lotach oferowane jest osobiste menu audio/wideo. Połączenia bezpośrednie z Polski liniami AeroSvit to loty do Kijowa z Warszawy oraz Krakowa.

AeroSvit jest członkiem wielu międzynarodowych organizacji:
1. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA)
2. Airlines Reporting Corporation (ARC)
3. Flight Safety Foundation
4. European Business Association (EBA) i American Trade Chamber (AmCham )
5. Organizacja Światowego Biznesu (ICC)