ALMA de Mexico - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 2006 |
Rok rozwiązania | 2008 |
Centrum lotnicze | Miguel Hidalgo y Costilla Int'l Airport |
Siedziba | Guadalajara, Mexico |
Flota | Bombardier CRJ200 |
Typ linii | tanie linie |
ALMA de Mexico
Aerolíneas Mesoamericanas, S.A. de C.V., działająca jako ALMA de Mexico to meksykańskie tanie linie lotnicze, których baza znajdowała się w Guadalajara. Działalność została zawieszona w listopadzie 2008 roku. Przewoźnik kiedyś operował lotami do ponad 18 krajowych miejscowości a planach na przyszłość miał loty międzynarodowe do USA. Główny port lotniczy stanowiło lotnisko Don Miguel Hidalgo y Costilla International Airport w Guadalajara.
Linie stworzył uprzedni zarządca Aeromexico w 2005. W czerwcu następnego roku ALMA rozpoczęły działalność na trasie z Guadalajara do Puebla. W roku 2006 liniom przyznano certyfikat bezpieczeństwa. Na wybranych trasach ALMA z powodzeniem łączyły usługę podróży lotniczych z usługami autokarowymi. Od początku działalności firma umożliwiała klientom dostęp do oferty online, przez Call Center, czy agencje turystyczne. ALMA de Mexico oferowała konkurencyjne ceny na wszystkich trasach, na poziomie porównywalnym z innymi tanimi przewoźnikami.
Pod koniec 2007 roku, flota ALMA rozrosła się do 18 samolotów a w planach było powiększenie jej docelowo do 30 maszyn. Była wtedy uważana za jedną z najszybciej rozwijających się regionalnych linii w Meksyku. Był to jednak punkt zwrotny w historii firmy. W przeciągu kilku miesięcy rosnące ceny paliw i konkurencja dały się we znaki. Na początku 2008 roku linie odłożyły do odwołania dostawy kolejnych samolotów a następnie zmniejszyły pojemność. Jeszcze przed końcem lata flota skurczyła się do zaledwie 12 maszyn.
W listopadzie 2008 roku, ALMA de Mexico ogłosiła na stronie internetowej natychmiastowe zawieszenie wszystkich działań, jako powód podając kryzys ekonomiczny, wzrost cen paliwa oraz dewaluację meksykańskiego peso. Niestety klienci, którzy już wcześniej dokonali zakupu biletów zostali pozostawieni sami sobie.
Przed upadkiem ALMA oferowała loty do wielu meksykańskich miejscowości, takich jak Aguascalientes, Baja California, Baja California Sur, Campeche, Chiapas, Chihuahua, Coahuila, Guanajuato, Estado de México, Jalisco, Nuevo León, Oaxaca, Puebla, Querétaro, Quintana Roo, Sinaloa, Tabasco, Tamaulipas, Veracruz, czy Yucatán.
Linie stworzył uprzedni zarządca Aeromexico w 2005. W czerwcu następnego roku ALMA rozpoczęły działalność na trasie z Guadalajara do Puebla. W roku 2006 liniom przyznano certyfikat bezpieczeństwa. Na wybranych trasach ALMA z powodzeniem łączyły usługę podróży lotniczych z usługami autokarowymi. Od początku działalności firma umożliwiała klientom dostęp do oferty online, przez Call Center, czy agencje turystyczne. ALMA de Mexico oferowała konkurencyjne ceny na wszystkich trasach, na poziomie porównywalnym z innymi tanimi przewoźnikami.
Pod koniec 2007 roku, flota ALMA rozrosła się do 18 samolotów a w planach było powiększenie jej docelowo do 30 maszyn. Była wtedy uważana za jedną z najszybciej rozwijających się regionalnych linii w Meksyku. Był to jednak punkt zwrotny w historii firmy. W przeciągu kilku miesięcy rosnące ceny paliw i konkurencja dały się we znaki. Na początku 2008 roku linie odłożyły do odwołania dostawy kolejnych samolotów a następnie zmniejszyły pojemność. Jeszcze przed końcem lata flota skurczyła się do zaledwie 12 maszyn.
W listopadzie 2008 roku, ALMA de Mexico ogłosiła na stronie internetowej natychmiastowe zawieszenie wszystkich działań, jako powód podając kryzys ekonomiczny, wzrost cen paliwa oraz dewaluację meksykańskiego peso. Niestety klienci, którzy już wcześniej dokonali zakupu biletów zostali pozostawieni sami sobie.
Przed upadkiem ALMA oferowała loty do wielu meksykańskich miejscowości, takich jak Aguascalientes, Baja California, Baja California Sur, Campeche, Chiapas, Chihuahua, Coahuila, Guanajuato, Estado de México, Jalisco, Nuevo León, Oaxaca, Puebla, Querétaro, Quintana Roo, Sinaloa, Tabasco, Tamaulipas, Veracruz, czy Yucatán.