Air Berlin - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1991 |
Centrum lotnicze | Berlin, Dusseldorf, Monachium, Norymberga, Palma De Mallorca |
Siedziba | Berlin - Tegel |
Program frequent-flyer | topbonus |
Flota | Airbus A319, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A330, Boeing 737, De-Havilland-Canada DHC-8 Dash 8 |
Typ linii | tanie linie |
Air Berlin
Dnia 28 kwietnia 1979 r. Air Berlin odbył pierwszy swój rejs z Berlina-Tegel do Palmy de Majorka. Ta ulubiona wyspa Niemców jest także i dziś najważniejszym portem docelowym w siatce połączeń Air Berlin.
Z 12 niemieckich lotnisk latają codziennie samoloty typu Majorka Shuttle. Lączna liczba lotów na Majorkę wzrosła tygodniowo ze 140 (lato 2001) do ponad 200 (lato 2004).
Oczywiście kursują także regularnie samoloty do wszystkich innych ważnych miejsc turystycznych nad Morzem Sródziemnym, na Wyspach Kanaryjskich, w Portugalii i Afryce Północnej. I tak na przykład zimą 1998/99 roku kontynent hiszpański przeżył prawdziwy renesans. Alikante, Almeria, Malaga i Jerez de la Frontera należą już od dawna do stałego rozkładu rejsów. Tak samo zresztą jak wszystkie Wyspy Kanaryjskie, Grecja ze swoimi wyspami, południowa część Włoch, Turcja, Faro w Portugalii, Madeira, Tunezja, Maroko i Egipt.
W październiku 2002 r. Air Berlin wprowadził nowy produkt: City Shuttle. City Shuttle łączy obecnie dziewięć niemieckich lotnisk z metropoliami europejskimi jak Londyn, Rzym, Mediolan, Zurych, Wiedeń i Barcelona jak również Palmę de Majorkę z miastami na kontynencie hiszpańskim (Malaga, Alikante, Sevilla, Madryt i Valencja), a swoją ceną i usługami nabiera przy tym nowych wymiarów.
Z początkiem 2004 roku linie Air Berlin przejęły 24% udziałów "NIKI", nowego towarzystwa linii lotniczych należącego do trzykrotnego, austriackiego mistrza świata w Formule 1, Niki Laudy. Jednocześnie Air Berlin oferuje usługi w zakresie marketingu, dystrybucji i logistyki. Celem tego pierwszego w Europie Low-Fare aliansu jest zdobycie austriackiego i wschodnioeuropejskiego rynku.
Z 12 niemieckich lotnisk latają codziennie samoloty typu Majorka Shuttle. Lączna liczba lotów na Majorkę wzrosła tygodniowo ze 140 (lato 2001) do ponad 200 (lato 2004).
Oczywiście kursują także regularnie samoloty do wszystkich innych ważnych miejsc turystycznych nad Morzem Sródziemnym, na Wyspach Kanaryjskich, w Portugalii i Afryce Północnej. I tak na przykład zimą 1998/99 roku kontynent hiszpański przeżył prawdziwy renesans. Alikante, Almeria, Malaga i Jerez de la Frontera należą już od dawna do stałego rozkładu rejsów. Tak samo zresztą jak wszystkie Wyspy Kanaryjskie, Grecja ze swoimi wyspami, południowa część Włoch, Turcja, Faro w Portugalii, Madeira, Tunezja, Maroko i Egipt.
W październiku 2002 r. Air Berlin wprowadził nowy produkt: City Shuttle. City Shuttle łączy obecnie dziewięć niemieckich lotnisk z metropoliami europejskimi jak Londyn, Rzym, Mediolan, Zurych, Wiedeń i Barcelona jak również Palmę de Majorkę z miastami na kontynencie hiszpańskim (Malaga, Alikante, Sevilla, Madryt i Valencja), a swoją ceną i usługami nabiera przy tym nowych wymiarów.
Z początkiem 2004 roku linie Air Berlin przejęły 24% udziałów "NIKI", nowego towarzystwa linii lotniczych należącego do trzykrotnego, austriackiego mistrza świata w Formule 1, Niki Laudy. Jednocześnie Air Berlin oferuje usługi w zakresie marketingu, dystrybucji i logistyki. Celem tego pierwszego w Europie Low-Fare aliansu jest zdobycie austriackiego i wschodnioeuropejskiego rynku.