Lufthansa - bilety lotnicze

Lufthansa - promocje
NEAPOL
z: KATOWICE
516 zł
już od
zobacz
DUBLIN
z: RZESZÓW
274 zł
już od
zobacz
BERGEN
z: WROCŁAW
493 zł
już od
zobacz
TENERIFFA
z: WROCŁAW
568 zł
już od
zobacz
ALICANTE
z: POZNAŃ
368 zł
już od
zobacz
BOLONIA
z: WARSZAWA
507 zł
już od
zobacz
KOLONIA
z: WROCŁAW
463 zł
już od
zobacz
BAZYLEA
z: KRAKÓW
423 zł
już od
zobacz
DUBLIN
z: KATOWICE
439 zł
już od
zobacz
TRIESTE
z: WARSZAWA
544 zł
już od
zobacz
MALTA
z: GDAŃSK
519 zł
już od
zobacz
EDINBURGH
z: KATOWICE
467 zł
już od
zobacz
ALICANTE
z: RZESZÓW
418 zł
już od
zobacz
BOLONIA
z: KATOWICE
512 zł
już od
zobacz
BARI
z: POZNAŃ
409 zł
już od
zobacz
MALTA
z: POZNAŃ
468 zł
już od
zobacz
STUTTGART
z: GDAŃSK
406 zł
już od
zobacz
KATANIA
z: KATOWICE
572 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1926
Centrum lotnicze Düsseldorf International Airport, Frankfurt Airport, Monachium Airport, Berlin Tegel Airport, Hamburg Airport, Mediolan Malpensa Airport, Stuttgart Airport
Siedziba Kolonia
Program frequent-flyer Miles & More
Alianse Star Alliance
Flota Airbus A319-100, Airbus A320-200, Airbus A320 Neo, Airbus A321-100, Airbus A321 Neo, Airbus A330-300, Airbus A340-300, Airbus A340-600, Airbus A380-800, Boeing 737-300, Boeing 737-500, Boeing 747-400, Boeing 747-8I
Typ linii linie regularne
Lufthansa
Linie lotnicze Lufthansa
Niemieckie linie lotnicze Lufthansa - Deutsche Lufthansa AG powstały pierwotnie jako Deutsche Luft Hansa Aktiengesellschaft w 1926 roku. Nazwa Lufhthansa pochodzi od niemieckiego "luft" - "powietrze" oraz "Hansa" od "Związku Hanzeatyckiego". Działalność firmy wznowiono pod nazwą Lufthansa w 1954 roku, gdyż w trakcie II Wojny Światowej linie operowały wyłącznie na trasach neutralnych dla Niemiec, a w 1945 roku ich działalność została zawieszona. Rejsy krajowe uruchomiono w 1955 roku, a transkontynentalne - do Nowego Jorku rok później. Ówczesna flota opierała się na maszynach typu Lockheed Constellation (Connie). Druga połowa lat 50-tych przyniosła firmie nabytek w postaci pierwszych samolotów odrzutowych - typu Boeing 707, które obsługiwały loty na trasie Frankfurt - Nowy Jork, a w kolejnych latach na takich kierunkach jak Bangkok, Hongkong, Tokio, Lagos i Johannesburg. W latach 70-tych Lufthansa rozbudowywała flotę o kolejne Boeingi, tym razem typu 747, stając się z czasem głównym nabywcą wraz z amerykańską NASA, Malaysia-Singapore Airlines oraz kolumbijskimi liniami Avianca. Pod koniec tej dekady natomiast, liniowiec ten zamówił 25 maszyn typu Airbus A-310.

Obecnie, Lufthansa wraz ze swoimi partnerami SWISS, Cargo (LCAG), Lufthansa CityLine, Air Dolomiti, Eurowings oraz Germanwings posiada 549 samolotów typu: Airbus A-300, A-310, A-319, A-320, A-321, A-330, A-340, Boeing 737, 747, MD11F dla przewozów cargo, Canadair Regional Jet, ATR, Avro RJ85, BAe 146, EMBRAER oraz Cessna. Spośród zamówionych 158 maszyn, wyróżnić należy Airbusa A-380, który zasili flotę liczbą 15 samolotów, z czego 5 ma dołączyć w marcu 2010 roku. Airbus A-380 będzie obsługiwał transkontynentalne rejsy Lufthansy z Frankfurtu nad Menem. Od początku istnienia, poszycie samolotów zdobi emblemat żurawia umieszczony na ogonie każdego samolotu. Logo to zaprojektowane w 1918 roku przez Otto Firle ma odzwierciedlać zdolność i technikę latania.

Lufthansa zyskała miano największego przewoźnika w Europie. A o potędze firmy świadczą nie tylko połączenia i flota ale i inne przedsięwzięcia podejmowane przez linie, na przykład Lufthansa Technik zajmujące się obsługą i utrzymaniem maszyn, Lufthansa Systems dostarczające technologie informatyczne, Lufthansa Flight Training we Frankfurcie, które szkoli przyszłych pilotów oraz załogę liniowca, Lufthansa Commercial Holding, LSG Sky Chefs - największa na świecie firma cateringowa obsługująca około jedną trzecią posiłków na pokładzie samolotów na całym świecie czy też Delvag - towarzystwo ubezpieczeniowe operujące w branży lotniczej.

Siedziba zarządu linii znajduje się w Kolonii, natomiast główne bazy, z których odbywa się najwięcej wylotów to Frankfurt - Flughafen Frankfurt am Main oraz Monachium - Flughafen München-Franz Josef Strauss. Ważnymi portami lotniczymi są dla Lufthansy również Berlin Tegel, Dusseldorf, Hamburg oraz Stuttgart. Przewoźnik ten jest współzałożycielem największego na świecie aliansu - Star Alliance, powstałego w 1997 roku na mocy porozumienia takich linii lotniczych jak Thai Airways, United Airlines, Air Canada oraz SAS. Lufthansa jest współwłaścicielem lub głównym udziałowcem takich przewoźników subsydiarnych jak: Air Dolomiti, Austrian Airlines, BMI Ltd., Brussels Airlines, Eurowings, Germanwings, Lauda Air, Lufthansa Cargo, Lufthansa Cityline, Lufthansa Italia, Lufthansa Regional, Swiss International Air Lines oraz Tyrolean Airways dzięki czemu może zaoferować połączenia na ponad 200 kierunkach na całym świecie. Liczbę destynacji zasilają dodatkowo rejsy obsługiwane przez partnerów Lufthansy ze Star Alliance - czyli połączenia code-share. Lufthansa uczestniczy w programie lojalnościowym Miles&More.

Siatka połączeń Lufthansy obejmuje 14 państw w Afryce, 3 państwa Ameryki Północnej i 3 w Ameryce Południowej, 24 państwa w całej Azji oraz 36 państw w Europie. Rejsy krajowe to 18 portów lotniczych w Niemczech, a łączna liczba miast docelowych na na całym świecie sięga około 185. Do destynacji w Polsce zaliczamy Gdańsk, Katowice, Kraków, Poznań, Rzeszów, Warszawę oraz Wrocław. W ramach aliansu rejsy te obsługiwane są przez linie Lufthansa, PLL LOT, Lufthansa Cityline, Lufthansa Regional lub EuroLOT.