LOT - bilety lotnicze

LOT - promocje
WARSZAWA
z: SZCZECIN
20 zł
już od
zobacz
RYGA
z: WARSZAWA
219 zł
już od
zobacz
SZCZECIN
z: WARSZAWA
114 zł
już od
zobacz
KRAKÓW
z: WARSZAWA
126 zł
już od
zobacz
SOFIA
z: WARSZAWA
343 zł
już od
zobacz
GDAŃSK
z: WARSZAWA
109 zł
już od
zobacz
KATOWICE
z: WARSZAWA
89 zł
już od
zobacz
WROCŁAW
z: WARSZAWA
108 zł
już od
zobacz
WARSZAWA
z: KATOWICE
88 zł
już od
zobacz
WARSZAWA
z: KRAKÓW
122 zł
już od
zobacz
DUBROWNIK
z: WARSZAWA
253 zł
już od
zobacz
AMSTERDAM
z: KRAKÓW
427 zł
już od
zobacz
LONDYN
z: RZESZÓW
314 zł
już od
zobacz
WARSZAWA
z: WROCŁAW
108 zł
już od
zobacz
PRAGA
z: WARSZAWA
264 zł
już od
zobacz
RZESZÓW
z: WARSZAWA
124 zł
już od
zobacz
POGDORICA
z: WARSZAWA
282 zł
już od
zobacz
WARSZAWA
z: GDAŃSK
109 zł
już od
zobacz
Rok utworzenia 1929
Centrum lotnicze Lotnisko Chopina Warszawa
Główne miasta Port lotniczy Kraków-Balice, Port lotniczy Katowice-Pyrzowice, Port lotniczy Poznań-Ławica, Port lotniczy Gdańsk-Rębiechowo, Port lotniczy Wrocław-Strachowice
Siedziba Warszawa, Polska
Program frequent-flyer Miles & More
Alianse Star Alliance
Flota Embraer E-175, Embraer E-170, Embraer ERJ 145, Boeing 787-8, Boeing 767-300ER, Boeing 737-500, Boeing 737-400, ATR 72-202, ATR 42-500
Firmowy slogan You're under good wings (Jesteś pod dobrymi skrzydłami)
Typ linii linie regularne
LOT
Linie lotnicze LOT
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., występujące pod rynkową nazwą LOT Polish Airlines, to flagowy przewoźnik Polski. Linie są dziś jednymi z najstarszych na świecie, ponieważ swoją działalność rozpoczęły już w 1929 roku. Aktualna szata graficzna z dużym, niebieskim napisem LOT na kadłubie i niebieskim ogonem - usterzeniem pionowym, została wprowadzona w 1977 roku, a kolisty, stylizowany żuraw jest obecny niemal od początku istnienia linii.

Flota początkowo składała się z maszyn typu Junkers F.13 i Fokker F.VII, które latały na pierwszych międzynarodowych trasach najpierw do Wiednia, a po przyjęciu do organizacji IATA w 1930, także do Bukaresztu, Berlina, Aten, Bejrutu, Helsinek, czy Rzymu. Do przerwy spowodowanej II Wojną Światową linie obsłużyły 218000 pasażerów. Po siedmiu latach przerwy, LOT wznowił działalność otrzymując w 1947 roku nową flotę, w skład której wchodziły maszyny typu Lisunov Li-2 oraz Douglas C-47. W tym samym roku ruszyły loty krajowe i międzynarodowe do Berlina, Paryża, Sztokholmu i Pragi. Kolejne lata to zasilanie parku o maszyny Ilyushin różnego typu. Koniec stalinizmu pozwolił na zakup kilku samolotów produkcji zachodniej, jednak niebawem ponownie królowały maszyny sowieckie.

Jesienią 1981 roku transport powietrzny przeżywał załamanie a niektóre zachodnie linie zawiesiły połączenia z Warszawą. 13 grudnia, gdy w Polsce ogłoszono Stan Wojenny, LOT odwołał wszystkie połączenia. Loty czarterowe do Nowego Jorku i Chicago przywrócono w 1984 roku, po jakimś czasie wróciły też loty regularne. Po upadku komunizmu w 1989 roku flota została zasilona maszynami z zachodu, takimi jak Boeing 767-200, Boeing 767-300, ATR 72, Boeing 737-500, Boeing 737-400. Od połowy lat 80-tych do wczesnych 90-tych transatlantyckie loty czarterowe dotarły także do Edmonton, Montrealu, Newark, Toronto, Detroit i Los Angeles.

W grudniu 1992 roku linie rozpoczęły działalność jako spółka akcyjna. Był to krok zbliżający LOT do częściowej prywatyzacji, która nastąpiła pod koniec 1999 roku, dzieląc udziały między Skarb Państwa - 67,97%, Regionalny Fundusz Gospodarczy S.A. - 25,1%, pracownicy - 6,93 %. W toku dalszego rozwoju przewoźnik utworzył w 2004 roku Centralwings - podległy low-cost. W roku 2011 LOT postawił na całkowitą prywatyzację.
W październiku 2003 roku przewoźnik dołączył do grona Star Alliance i podpisał porozumienie codesharing z Singapore Airlines - partnerem w ramach aliansu. Latem 2010 LOT wprowadził nowe usługi do Yerevanu, Armenii, Beirutu i Libanu oraz wznowił loty do Tallina, Estonii, Kaliningradu, Rosji, Goteborgu, Szwecji i Bratysławy, czy Słowacji przy użyciu nowiutkiej maszyny Embraer. W październiku tego samego roku wznowiono trasy azjatyckie, z długo oczekiwanym połączeniem Warszawa - Hanoi. Ponadto zainaugurowano nowe destynacje, takie jak Tbilisi, Georgia i Damaszek w Syrii oraz Kair w Egipcie. Dzięki takiej ekspansji LOT zaoferował większy wybór tras na Bliski Wschód. Zakłada się, że loty do Hanoi odniosą większy sukces, niż te do Pekinu - tylko chwilowo obsługiwane. Pewne jest to, że polski narodowy przewoźnik rozpoczął walkę o trasy dalekiego zasięgu. Głównym założeniem zarządu przed rokiem 2011, było odnowienie 30% floty.

Najpopularniejsze trasy międzykontynentalne linii LOT to połączenia z lotniskami Chicago, Newark i Nowy Jork, obsługiwane maszyną Ilyushin Il-62M. Powodzenie tych połączeń wzrasta w okresie letnim, kiedy wielu polskich emigrantów wraca do rodzimej ziemi na wakacje.