Singapore Airlines - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1947 |
Centrum lotnicze | Singapore - Changi |
Siedziba | Singapore - Changi |
Program frequent-flyer | KrisFlyer |
Alianse | Star Alliance |
Flota | Obecnie (2019) flota składa się ze 118. samolotów typu: Airbus A380 (18), Airbus A330 (18), Airbus A350 (29), Boeing-777 (44), Boeing-787-10X (8). Na przyszłe lata już zamówiono 96, kolejnych maszyn (w tym samoloty typu Boeing-777-9). |
Typ linii | linie regularne |
Singapore Airlines
Historia Singapurskich Linii Lotniczych sięga roku 1937, kiedy 1936 władze brytyjskie, sprawujące wówczas władzę w Singapurze i Malajach, zdecydowały się na utworzenie nowego, lokalnego przedsiębiorstwa transportu lotniczego - Malajskich Linii Lotniczych MALAYAN AIRWAYS LIMITED - MAL, które otrzymały koncesję na wykonywanie rejsów krajowych na 3. trasach, między Singapurem a Kuala Lumpur i Penang, jednak żadne operacje lotnicze nie zostały rozpoczęte i 7 grudnia 1941 roku ogłoszono definitywny koniec działalności przedsiębiorstwa.
W roku 1946, po zakończeniu działań wojennych, władze lokalne postanowiły reaktywować działalność Malajskich Linii Lotniczych MAL. 1 maja 1947 roku przewoźnik MAL, posiadając 2 dwusilnikowe samoloty śmigłowe typu Aerospeed Consul produkcji brytyjskiej, uruchomił swoje pierwsze, regularne połączenie lotnicze na między Singapurem a Kuala Lumpur i v.v.
W 1963 roku, po proklamowaniu Federacji Malezji, linie zmieniły nazwę na Malezyjskie Linie Lotnicze MALAYSIAN AIRWAYS LIMITED - MAL, a następnie po proklamowaniu niepodległości Singapuru (1965) na Malezyjsko-Singapurskie Linie Lotnicze MALAYSIA-SINGAPORE AIRLINES - MSA i niemal natychmiast nastąpił gwałtowny rozwój nowego towarzystwa lotniczego na dwóch płaszczyznach - handlowej i operacyjnej. Sieć połączeń lotniczych linii MSA została wzbogacona o trasy międzykontynentalne do: Australii, krajów Zatoki Perskiej, Europy oraz na subkontynent indyjski oraz Daleki Wschód. Na większości tras pojawiły się nowoczesne, odrzutowe samoloty dalekiego zasięgu typu Boeing-707 oraz średniego zasięgu typu Boeing-737. Gwałtowny rozwój transportu lotniczego umożliwił również szybkie uprzemysłowienie i modernizację Singapuru.
W kwietniu 1971 roku, w związku z zamiarem rządu Federacji Malezji utworzenia własnego, narodowego przewoźnika dla obsługi krajowych i międzynarodowych połączeń lotniczych z/do Malezji, rząd Singapuru postanowił wycofać swoje udziały z konsorcjum MSA i utworzyć własne, flagowe przedsiębiorstwo transportu lotniczego - 30 czerwca 1972 roku powołano do działalności Singapurskie Linie Lotnicze SINGAPORE AIRLINES - SIA, o statusie narodowego towarzystwa lotniczego.
W lipcu 1972 roku na lotnisku w Singapurze wylądował pierwszy, szerokokadłubowy samolot dalekiego zasięgu produkcji amerykańskiej typu Boeing-747 w barwach linii SIA, które były jego 1. użytkownikiem w Azji Południowo-Wschodniej. Ten typ samolotu umożliwił również stworzenie przez linie SIA niepowtarzalnego konglomeratu - dynamiki nowej linii lotniczej oraz najnowocześniejszej i luksusowej maszyny. Oba te elementy zaowocowały niespotykanym komfortem przelotów i najlepszą obsługą w trakcie całego procesu przewozowego pasażerów. Dokonania przewoźnika singapurskiego zostały bardzo szybko dostrzeżone i docenione przez podróżnych i zadecydowały o jego niespotykanym sukcesie marketingowym - dołączeniu do grona najlepszych towarzystw lotniczych na świecie.
W latach 1977-80 linie SIA wspólnie z przewoźnikiem brytyjskim eksploatowały trasę Singapur - Bahrajn - Londyn i v.v. ponaddźwiękowymi samolotami typu Concorde, a jeden egzemplarz tych maszyn był pomalowany w barwach przewoźnika singapurskiego.
W 2007 roku linie SINGAPORE AIRLINES, jako pierwsze wprowadziły do swojej floty samolot typu Airbus A380 - największy obecnie samolot pasażerski świata. Obecnie samoloty tego typu latają na większości tras międzykontynentalnych.
11 październiku 2018 roku przewoźnik singapurski wznowił regularne i bezpośrednie rejsy na najdłuższej trasie przelotu na świecie: Singapur-Newark. Rejsy są wykonywane codziennie samolotami typu Airbus-350-900ULR - Ultra Long Range/najdłuższego zasięgu - zamówionym do tej pory wyłącznie przez SINGAPORE AIRLINES w liczbie 7. egzemplarzy. Przelot na dystansie 16 700 km trwa 19 godzin, a na pokładach samolotów jest jedynie 161 miejsc, wyłącznie w konfiguracji: Business (67 miejsc w układzie 1-2-1) oraz Premium Economy (94 miejsca w układzie 2-4-2) - nie ma klasy ekonomicznej.
Dzięki umowom partnerskim z liniami-członkami sojuszu Star Alliance, aktualnie linie SINGAPORE AIRLINES oferują regularne rejsy z 8 polskich portów lotniczych przez 10 największych, europejskich portów lotniczych na swoją siatkę połączeń, obejmującą (2019) 62 miasta w 32. krajach na 5. Kontynentach: Azji, Afryce, Ameryce Północnej, Australii i Oceanii oraz Europie. Linie SIA oferują również przeloty we współpracy ze swoimi towarzystwami siostrzanymi - SILKAIR oraz SCOOT.
Charakterystyczne uniformy personelu pokładowego, zaprojektowane przez francuskiego projektanta mody Pierra Balmaina, stały się w świecie znakiem rozpoznawczym linii SINGAPORE AIRLINES oraz symbolem najwyższej jakości atencji oraz obsługi wszystkich pasażerów.
Na większości tras międzykontynentalnych linie SINGAPORE AIRLINE oferują 4 klasy serwisowe: First Class, Business Class, Premium Economy Class oraz Economy Class. W dwupokładowych samolotach typu Airbus A380 produkt Pierwszej Klasy jest oferowany pod nazwą Singapore Airlines Suites, stanowiący unikalny i nowy standard dla luksusowych podróży drogą lotniczą, a każdy pasażer tej klasy ma do swojej dyspozycji własny i luksusowy pokój-sypialnię.
Karta dań serwowanych w czasie lotów została opracowana przez 8. światowej sławy szefów kuchni, a lista win została wyselekcjonowana przez renomowanych sommelierów. Pasażerowie First Class, Business Class oraz Premium Economy Class mogą z wyprzedzeniem sami ustalić swoje menu na czas podróży liniami SINGAPORE AIRLINES.
Pasażerowie linii SIA w czasie lotu mogą korzystać z bogatej ofert multimediów, dzięki systemowi rozrywki pokładowej KrisWorld z 1000. programów audio i wideo z ofertą filmów, przekazów najbardziej znanych stacji telewizyjnych, muzyki rozrywkowej i klasycznej oraz gier komputerowych i innych atrakcji.
W roku 2018 SINGAPORE AIRLINES zostały uznane za Najlepsze Linie Lotnicze Świata - World´s Best Airline 2018 - w plebiscycie-rankingu Skytrax World Airline Awards. Przewoźnik singapurski otrzymał prestiżowe nagrody za zajęcie I miejsca również w 3. innych kategoriach: Najlepsza Pierwsza Klasa, Najlepsza linia lotnicza w Azji oraz Najlepszy sposób podróżowania w Pierwszej Klasie.
Linie SINGAPORE AIRLINES dysponują dość młodą flotą, ponieważ przeciętny wiek samolotu to ca. 6 lat. Obecnie (2019) flota składa się ze 118. samolotów typu: Airbus A380 (18), Airbus A330 (18), Airbus A350 (29), Boeing-777 (44), Boeing-787-10X (8). Na przyszłe lata już zamówiono 96, kolejnych maszyn (w tym samoloty typu Boeing-777-9).
W roku 1946, po zakończeniu działań wojennych, władze lokalne postanowiły reaktywować działalność Malajskich Linii Lotniczych MAL. 1 maja 1947 roku przewoźnik MAL, posiadając 2 dwusilnikowe samoloty śmigłowe typu Aerospeed Consul produkcji brytyjskiej, uruchomił swoje pierwsze, regularne połączenie lotnicze na między Singapurem a Kuala Lumpur i v.v.
W 1963 roku, po proklamowaniu Federacji Malezji, linie zmieniły nazwę na Malezyjskie Linie Lotnicze MALAYSIAN AIRWAYS LIMITED - MAL, a następnie po proklamowaniu niepodległości Singapuru (1965) na Malezyjsko-Singapurskie Linie Lotnicze MALAYSIA-SINGAPORE AIRLINES - MSA i niemal natychmiast nastąpił gwałtowny rozwój nowego towarzystwa lotniczego na dwóch płaszczyznach - handlowej i operacyjnej. Sieć połączeń lotniczych linii MSA została wzbogacona o trasy międzykontynentalne do: Australii, krajów Zatoki Perskiej, Europy oraz na subkontynent indyjski oraz Daleki Wschód. Na większości tras pojawiły się nowoczesne, odrzutowe samoloty dalekiego zasięgu typu Boeing-707 oraz średniego zasięgu typu Boeing-737. Gwałtowny rozwój transportu lotniczego umożliwił również szybkie uprzemysłowienie i modernizację Singapuru.
W kwietniu 1971 roku, w związku z zamiarem rządu Federacji Malezji utworzenia własnego, narodowego przewoźnika dla obsługi krajowych i międzynarodowych połączeń lotniczych z/do Malezji, rząd Singapuru postanowił wycofać swoje udziały z konsorcjum MSA i utworzyć własne, flagowe przedsiębiorstwo transportu lotniczego - 30 czerwca 1972 roku powołano do działalności Singapurskie Linie Lotnicze SINGAPORE AIRLINES - SIA, o statusie narodowego towarzystwa lotniczego.
W lipcu 1972 roku na lotnisku w Singapurze wylądował pierwszy, szerokokadłubowy samolot dalekiego zasięgu produkcji amerykańskiej typu Boeing-747 w barwach linii SIA, które były jego 1. użytkownikiem w Azji Południowo-Wschodniej. Ten typ samolotu umożliwił również stworzenie przez linie SIA niepowtarzalnego konglomeratu - dynamiki nowej linii lotniczej oraz najnowocześniejszej i luksusowej maszyny. Oba te elementy zaowocowały niespotykanym komfortem przelotów i najlepszą obsługą w trakcie całego procesu przewozowego pasażerów. Dokonania przewoźnika singapurskiego zostały bardzo szybko dostrzeżone i docenione przez podróżnych i zadecydowały o jego niespotykanym sukcesie marketingowym - dołączeniu do grona najlepszych towarzystw lotniczych na świecie.
W latach 1977-80 linie SIA wspólnie z przewoźnikiem brytyjskim eksploatowały trasę Singapur - Bahrajn - Londyn i v.v. ponaddźwiękowymi samolotami typu Concorde, a jeden egzemplarz tych maszyn był pomalowany w barwach przewoźnika singapurskiego.
W 2007 roku linie SINGAPORE AIRLINES, jako pierwsze wprowadziły do swojej floty samolot typu Airbus A380 - największy obecnie samolot pasażerski świata. Obecnie samoloty tego typu latają na większości tras międzykontynentalnych.
11 październiku 2018 roku przewoźnik singapurski wznowił regularne i bezpośrednie rejsy na najdłuższej trasie przelotu na świecie: Singapur-Newark. Rejsy są wykonywane codziennie samolotami typu Airbus-350-900ULR - Ultra Long Range/najdłuższego zasięgu - zamówionym do tej pory wyłącznie przez SINGAPORE AIRLINES w liczbie 7. egzemplarzy. Przelot na dystansie 16 700 km trwa 19 godzin, a na pokładach samolotów jest jedynie 161 miejsc, wyłącznie w konfiguracji: Business (67 miejsc w układzie 1-2-1) oraz Premium Economy (94 miejsca w układzie 2-4-2) - nie ma klasy ekonomicznej.
Dzięki umowom partnerskim z liniami-członkami sojuszu Star Alliance, aktualnie linie SINGAPORE AIRLINES oferują regularne rejsy z 8 polskich portów lotniczych przez 10 największych, europejskich portów lotniczych na swoją siatkę połączeń, obejmującą (2019) 62 miasta w 32. krajach na 5. Kontynentach: Azji, Afryce, Ameryce Północnej, Australii i Oceanii oraz Europie. Linie SIA oferują również przeloty we współpracy ze swoimi towarzystwami siostrzanymi - SILKAIR oraz SCOOT.
Charakterystyczne uniformy personelu pokładowego, zaprojektowane przez francuskiego projektanta mody Pierra Balmaina, stały się w świecie znakiem rozpoznawczym linii SINGAPORE AIRLINES oraz symbolem najwyższej jakości atencji oraz obsługi wszystkich pasażerów.
Na większości tras międzykontynentalnych linie SINGAPORE AIRLINE oferują 4 klasy serwisowe: First Class, Business Class, Premium Economy Class oraz Economy Class. W dwupokładowych samolotach typu Airbus A380 produkt Pierwszej Klasy jest oferowany pod nazwą Singapore Airlines Suites, stanowiący unikalny i nowy standard dla luksusowych podróży drogą lotniczą, a każdy pasażer tej klasy ma do swojej dyspozycji własny i luksusowy pokój-sypialnię.
Karta dań serwowanych w czasie lotów została opracowana przez 8. światowej sławy szefów kuchni, a lista win została wyselekcjonowana przez renomowanych sommelierów. Pasażerowie First Class, Business Class oraz Premium Economy Class mogą z wyprzedzeniem sami ustalić swoje menu na czas podróży liniami SINGAPORE AIRLINES.
Pasażerowie linii SIA w czasie lotu mogą korzystać z bogatej ofert multimediów, dzięki systemowi rozrywki pokładowej KrisWorld z 1000. programów audio i wideo z ofertą filmów, przekazów najbardziej znanych stacji telewizyjnych, muzyki rozrywkowej i klasycznej oraz gier komputerowych i innych atrakcji.
W roku 2018 SINGAPORE AIRLINES zostały uznane za Najlepsze Linie Lotnicze Świata - World´s Best Airline 2018 - w plebiscycie-rankingu Skytrax World Airline Awards. Przewoźnik singapurski otrzymał prestiżowe nagrody za zajęcie I miejsca również w 3. innych kategoriach: Najlepsza Pierwsza Klasa, Najlepsza linia lotnicza w Azji oraz Najlepszy sposób podróżowania w Pierwszej Klasie.
Linie SINGAPORE AIRLINES dysponują dość młodą flotą, ponieważ przeciętny wiek samolotu to ca. 6 lat. Obecnie (2019) flota składa się ze 118. samolotów typu: Airbus A380 (18), Airbus A330 (18), Airbus A350 (29), Boeing-777 (44), Boeing-787-10X (8). Na przyszłe lata już zamówiono 96, kolejnych maszyn (w tym samoloty typu Boeing-777-9).