Aeromexico - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1934 (jako Aeronaves de México), 1972 (jako Aeroméxico) |
Centrum lotnicze | Mexico City International Airport, General Mariano Escobedo International Airport, General Ignacio Pesqueira Garcia International Airport |
Siedziba | Mexico City, Meksyk |
Program frequent-flyer | Club Premier |
Alianse | SkyTeam |
Flota | Boeing 737-700, Boeing 737-800, Boeing 767-200ER, Boeing 767-300ER, Boeing 777-200ER, Embraer ERJ-145, Embraer E-190, McDonnell Douglas MD-83 |
Firmowy slogan | Vamos por el mundo (Podróżuj po świecie) |
Typ linii | linie regularne |
Aeromexico
Airways of Mexico, SA de CV (Aerovías de México, S.A. de C.V.), działające pod nazwą Aeroméxico, to flagowy przewoźnik Meksyku z bazą umiejscowioną w dzielnicy Colonia Cuauhtémoc w Mexico City. Obsługuje regularne loty krajowe i międzynarodowe do Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Ameryki Centralnej oraz na Karaiby, do Europy i Azji. Głównym portem lotniczym jest Mexico City International Airport, a węzłami pomocniczymi są General Mariano Escobedo International Airport w Monterrey oraz General Ignacio Pesqueira Garcia International Airport w Hermosillo. Aeroméxico jest jedynym przewoźnikiem z Ameryki Łacińskiej odbywającym regularne loty do Azji. Od upadku linii Mexicana, jest to jednocześnie jedyna firma w Meksyku oferująca regularne loty do Europy i będąca członkiem aliansu lotniczego. Aeroméxico były wsród czterech założycielskich członków aliansu SkyTeam.
Linie korzystają z floty wąskokadłubowych maszyn Boeing 737 na trasach krótkiego i średniego zasięgu, z kolei szerokokadłubowe 767 i 777 obsługują loty dalekiego zasięgu. Ponadto złożono zamówienia na maszyny Boeing 787-8. Oddziały Aeroméxico operują flotą składającą się z maszyn Embraer EMB-145, Embraer ERJ-190, oraz McDonnell Douglas MD-83. Logo linii obrazuje głowę azteckiego wojownika orła (cuauhtli).
Grupa Aeroméxico składa się z głównej linii lotniczej Aeroméxico, Aeroméxico Connect (oddział regionalny), oraz Aeroméxico Travel (oddział czarterowy). Łącznie Grupa utrzymuje 35,2 % udziałów w rynku krajowym, co czyni z niej największą linię lotniczą w Meksyku, oraz 15,8% udziałów w rynku międzynarodowym, stawiając ją na drugim miejscu zaraz po Mexicana (przed jej bankructwem). Aeroméxico, Aeroméxico Connect i Aeroméxico Travel łącznie obsługują 553 loty dziennie do 63 destynacji na 4 kontynentach, korzystając w sumie z 93 samolotów.
Pasażerowie linii Aeroméxico na pokład mogą zabrać maksymalnie 10 kg bagażu podręcznego. Restrykcje dotyczące bagażu są różne z uwagi na kierunek lotu oraz klasę podróży. Lecąc do Europy pasażerowie klasy ekonomicznej mogą nadać 2 sztuki bagażu do 23 kg, a w pierwszej klasie limit ten zwiększony jest do 2 sztuk bagażu o wadze nie przekraczającej 32 kg. Dla nieco krótszych połączeń z Ameryką Południową i Azją, pierwsza klasa ma prawo do 3 sztuk bagażu o maksymalnej wadze 32 kg, a klasa ekonomiczna może zabrać 2 sztuki takiego bagażu. Na trasach do USA i Kanady pasażerowie pierwszej klasy mają do dyspozycji 2 sztuki bagażu o wadze do 32 kg, a w klasie ekonomicznej trzeba zadowolić się 1 sztuką nie cięższą niż 23 kg.
Linie korzystają z floty wąskokadłubowych maszyn Boeing 737 na trasach krótkiego i średniego zasięgu, z kolei szerokokadłubowe 767 i 777 obsługują loty dalekiego zasięgu. Ponadto złożono zamówienia na maszyny Boeing 787-8. Oddziały Aeroméxico operują flotą składającą się z maszyn Embraer EMB-145, Embraer ERJ-190, oraz McDonnell Douglas MD-83. Logo linii obrazuje głowę azteckiego wojownika orła (cuauhtli).
Grupa Aeroméxico składa się z głównej linii lotniczej Aeroméxico, Aeroméxico Connect (oddział regionalny), oraz Aeroméxico Travel (oddział czarterowy). Łącznie Grupa utrzymuje 35,2 % udziałów w rynku krajowym, co czyni z niej największą linię lotniczą w Meksyku, oraz 15,8% udziałów w rynku międzynarodowym, stawiając ją na drugim miejscu zaraz po Mexicana (przed jej bankructwem). Aeroméxico, Aeroméxico Connect i Aeroméxico Travel łącznie obsługują 553 loty dziennie do 63 destynacji na 4 kontynentach, korzystając w sumie z 93 samolotów.
Pasażerowie linii Aeroméxico na pokład mogą zabrać maksymalnie 10 kg bagażu podręcznego. Restrykcje dotyczące bagażu są różne z uwagi na kierunek lotu oraz klasę podróży. Lecąc do Europy pasażerowie klasy ekonomicznej mogą nadać 2 sztuki bagażu do 23 kg, a w pierwszej klasie limit ten zwiększony jest do 2 sztuk bagażu o wadze nie przekraczającej 32 kg. Dla nieco krótszych połączeń z Ameryką Południową i Azją, pierwsza klasa ma prawo do 3 sztuk bagażu o maksymalnej wadze 32 kg, a klasa ekonomiczna może zabrać 2 sztuki takiego bagażu. Na trasach do USA i Kanady pasażerowie pierwszej klasy mają do dyspozycji 2 sztuki bagażu o wadze do 32 kg, a w klasie ekonomicznej trzeba zadowolić się 1 sztuką nie cięższą niż 23 kg.