Air Madagascar - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 1947 (Air Madagascar), 1961 (Madair), 1962 (Société Nationale Malgache des Transports Aériens - Air Madagascar) |
Centrum lotnicze | Ivato International Airport |
Siedziba | Antananarywa, Madagaskar |
Program frequent-flyer | Namako |
Flota | ATR 42-500, ATR 72-500, Boeing 737-3Q8, Boeing 767-383ER/3Y0ER, DHC-6 Twin Otter Series 300 |
Typ linii | linie regularne |
Air Madagascar
Société Nationale Malgache de Transports Aériens, Société Anonyme, operujące jako Air Madagascar to linie lotnicze z siedzibą w Antananarywie na Madagaskarze. Jest to przewoźnik narodowy obsługujący loty do Europy, Azji oraz sąsiadujących miejscowości w Afryce oraz wysp na Oceanie Indyjskim. Ponadto obsługiwana jest rozległa sieć wewnętrzna. Główną bazą linii jest lotnisko Ivato International Airport w Antananarywie.
Linie utworzono w 1947 roku aby zasilić loty operowane przez Transports Aériens Intercontinentaux oraz Air France. Po zdobyciu niepodległości od Francji w 1960 roku, stały się przewoźnikiem narodowym. Początkowo obsługiwane były wyłącznie loty regionalne, jednak na przełomie lat 60-tych i 70-tych linie rozpoczęły ekspansję i pojawiły się loty międzynarodowe do Francji, czy RPA.
W Afryce linie świadczą regularne usługi do portów lotniczych na Komorach (Moroni - Prince Said Ibrahim International Airport), Mauritiusie (Sir Seewoosagur Ramgoolam Airport), Majottcie (Dzaoudzi - Pamandzi Airport), Reunion (Saint-Denis de la Réunion - Roland Garros Airport, Saint-Pierre de la Réunion - Pierrefonds Airport), a także w Kenii (Nairobi - Jomo Kenyatta International Airport), RPA (Johannesburg - OR Tambo Airport) i oczywiście na Madagaskarze (Ambatomainty - Ambatomainty Airport, Ankavandra - Ankavandra Airport, Antalaha - Antsalova Airport, Antananarivo - Ivato Airport, Antsalova - Antsalova Airport, Antsiranana - Antsiranana Airport, Antsohihy - Antsohihy Airport, Belo sur Tsiribihina - Belo sur Tsiribihina Airport, Besalampy - Besalampy Airport, Farafangana - Farafangana Airport, Fianarantsoa - Fianarantsoa Airport, Maintirano - Maintirano Airport, Majunga - Majunga Airport, Manakara - Manakara Airport, Mananjary - Mananjary Airport, Mandritsara - Mandritsara Airport, Manja - Manja Airport, Maroantsetra - Maroantsetra Airport, Morafenobe - Morafenobe Airport, Morombe - Morombe Airport, Morondava - Morondava Airport, Nosy Be - Fascene Airport, Sainte-Marie - Sainte Marie Airport, Sambava - Sambava Airport, Soalala - Soalala Airport, Tamatave - Tamatave Airport, Tambohorano - Tambohorano Airport, Tôlanaro - Tôlanaro Airport, Toamasina - Toamasina Airport, Toliara - Toliara Airport, Tsaratanana - Tsaratanana Airport, Tsiroanomandidy - Tsiroanomandidy Airport)
W krajach azjatyckich linie obsługują Chiny (Guangzhou - Guangzhou Baiyun International Airport) oraz Tajlandię (Bangkok - Suvarnabhumi Airport). Z kolei w Europie usługi linii ograniczają się do lotnisk we Francji (Marseille - Provençe Airport, Paris - Charles de Gaulle Airport) oraz Wielkiej Brytanii (London - London-Heathrow).
W ostatnim czasie linie poddano nieudolnym próbom przeprowadzenia prywatyzacji. Praktyki te wstrzymano a linie lotnicze w większości należą do rządu Madagaskaru.
Linie utworzono w 1947 roku aby zasilić loty operowane przez Transports Aériens Intercontinentaux oraz Air France. Po zdobyciu niepodległości od Francji w 1960 roku, stały się przewoźnikiem narodowym. Początkowo obsługiwane były wyłącznie loty regionalne, jednak na przełomie lat 60-tych i 70-tych linie rozpoczęły ekspansję i pojawiły się loty międzynarodowe do Francji, czy RPA.
W Afryce linie świadczą regularne usługi do portów lotniczych na Komorach (Moroni - Prince Said Ibrahim International Airport), Mauritiusie (Sir Seewoosagur Ramgoolam Airport), Majottcie (Dzaoudzi - Pamandzi Airport), Reunion (Saint-Denis de la Réunion - Roland Garros Airport, Saint-Pierre de la Réunion - Pierrefonds Airport), a także w Kenii (Nairobi - Jomo Kenyatta International Airport), RPA (Johannesburg - OR Tambo Airport) i oczywiście na Madagaskarze (Ambatomainty - Ambatomainty Airport, Ankavandra - Ankavandra Airport, Antalaha - Antsalova Airport, Antananarivo - Ivato Airport, Antsalova - Antsalova Airport, Antsiranana - Antsiranana Airport, Antsohihy - Antsohihy Airport, Belo sur Tsiribihina - Belo sur Tsiribihina Airport, Besalampy - Besalampy Airport, Farafangana - Farafangana Airport, Fianarantsoa - Fianarantsoa Airport, Maintirano - Maintirano Airport, Majunga - Majunga Airport, Manakara - Manakara Airport, Mananjary - Mananjary Airport, Mandritsara - Mandritsara Airport, Manja - Manja Airport, Maroantsetra - Maroantsetra Airport, Morafenobe - Morafenobe Airport, Morombe - Morombe Airport, Morondava - Morondava Airport, Nosy Be - Fascene Airport, Sainte-Marie - Sainte Marie Airport, Sambava - Sambava Airport, Soalala - Soalala Airport, Tamatave - Tamatave Airport, Tambohorano - Tambohorano Airport, Tôlanaro - Tôlanaro Airport, Toamasina - Toamasina Airport, Toliara - Toliara Airport, Tsaratanana - Tsaratanana Airport, Tsiroanomandidy - Tsiroanomandidy Airport)
W krajach azjatyckich linie obsługują Chiny (Guangzhou - Guangzhou Baiyun International Airport) oraz Tajlandię (Bangkok - Suvarnabhumi Airport). Z kolei w Europie usługi linii ograniczają się do lotnisk we Francji (Marseille - Provençe Airport, Paris - Charles de Gaulle Airport) oraz Wielkiej Brytanii (London - London-Heathrow).
W ostatnim czasie linie poddano nieudolnym próbom przeprowadzenia prywatyzacji. Praktyki te wstrzymano a linie lotnicze w większości należą do rządu Madagaskaru.