Rossiya Airlines - bilety lotnicze
Rok utworzenia | 2006 |
Centrum lotnicze | Pulkovo Airport |
Siedziba | Saint Petersburg, Rosja |
Flota | Airbus A319-100, Airbus A320-200, Antonov An-148-100B, Boeing 737-500, Boeing 767-300ER (plus flota rządowa) |
Typ linii | linie regularne |
Rossiya Airlines
Rossiya Airlines będąca dziś spółką akcyjną, do niedawna działała jako State Transport Company Rossiya, pod nazwą Rossiya - Russian Airlines służące jako drugorzędne państwowe linie lotnicze z siedzibą w Saint Petersburgu. Powstały w 2006 roku, w wyniku fuzji moskiewskiej firmy o tej samej nazwie z Pulkovo Aviation Enterprise z Saint Petersburga. Przewoźnik operuje pasażerskimi lotami regularnymi i czarterowymi z Saint Petersburga i Moskwy, oraz lotami VIP dla rosyjskiego rządu, w tym także dla Prezydenta kraju. Lotniczą bazą operacyjną Rossiya pozostaje Pulkovo Airport w Saint Petersburgu.
Linie lotnicze oryginalnie powstały w 1992 roku, jednak dopiero w 2006 rząd dokonał ich fuzji z Pulkovo Aviation Enterprise, tworząc tym samym nowe przedsiębiorstwo o tej samej nazwie. Już pod koniec października tego samego roku, obie linie latały pod jedną banderą. Ostatecznie fuzję ogłoszono w listopadzie, a wcześniej Rossiya Airlines zarejestrowano w Saint Petersburgu z odziałem w Moskwie oraz 54 biurami w Rosji i za granicą.
W wyniku fuzji z Pulkovo Airlines, ogromna ilość regularnych lotów przewoźnika (40%) odbywa się z drugiego miasta Rosji - Saint Petersburga, w którym Pulkovo były wiodącymi liniami, a teraz jest nimi Rossiya. Połączenia z Moskwy to głównie loty nieregularne w ramach współpracy z organizacjami rządowymi, za wyjątkiem trasy Moskwa - Saint Petersburg.
Flota rządowa, którą operują linie Rossiya składa się z maszyn Antonov An-148, Dassault Falcon 7X, Ilyushin Il-62M, Ilyushin Il-96-300, Tupolev Tu-134, Tupolev Tu-154, Tupolev Tu-204-300, Tupolev Tu-214, oraz Yakovlev Yak-40.
Siatka połączeń przewoźnika obejmuje kraje Afryki - Egipt, Tunezja, oraz Azji - Armenia, Azerbejdżan, Chiny, Cypr, Izrael, Kazachstan, Kirgistan, Tadżykistan, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Uzbekistan. W krajach europejskich samoloty tych linii zobaczyć można na lotniskach Austrii, Bułgarii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Grecji, Włoch, Czarnogóry, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Ukrainy oraz Wielkiej Brytanii. Ponadto na terytorium rodzimej Rosji linie obsługują niemal 40 miejscowości.
Pod koniec stycznia 2010 roku utworzono spółkę akcyjną Rossiya Airlines, firmę w pełni przejmującą działalność State Transport Company Rossiya, której jest następcą. Z kolei w lutym tego samego roku, rosyjski rząd obwieścił, iż wszystkie regionalne linie lotnicze należące do państwa w ramach holdingu Rostechnologii zostaną połączone z narodowym przewoźnikiem Aeroflot, aby umocnić jego zdolności finansowe. Fuzja między Rossiya i Aeroflot planowana jest na przełom 2010 i 2011 roku.
Linie lotnicze oryginalnie powstały w 1992 roku, jednak dopiero w 2006 rząd dokonał ich fuzji z Pulkovo Aviation Enterprise, tworząc tym samym nowe przedsiębiorstwo o tej samej nazwie. Już pod koniec października tego samego roku, obie linie latały pod jedną banderą. Ostatecznie fuzję ogłoszono w listopadzie, a wcześniej Rossiya Airlines zarejestrowano w Saint Petersburgu z odziałem w Moskwie oraz 54 biurami w Rosji i za granicą.
W wyniku fuzji z Pulkovo Airlines, ogromna ilość regularnych lotów przewoźnika (40%) odbywa się z drugiego miasta Rosji - Saint Petersburga, w którym Pulkovo były wiodącymi liniami, a teraz jest nimi Rossiya. Połączenia z Moskwy to głównie loty nieregularne w ramach współpracy z organizacjami rządowymi, za wyjątkiem trasy Moskwa - Saint Petersburg.
Flota rządowa, którą operują linie Rossiya składa się z maszyn Antonov An-148, Dassault Falcon 7X, Ilyushin Il-62M, Ilyushin Il-96-300, Tupolev Tu-134, Tupolev Tu-154, Tupolev Tu-204-300, Tupolev Tu-214, oraz Yakovlev Yak-40.
Siatka połączeń przewoźnika obejmuje kraje Afryki - Egipt, Tunezja, oraz Azji - Armenia, Azerbejdżan, Chiny, Cypr, Izrael, Kazachstan, Kirgistan, Tadżykistan, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Uzbekistan. W krajach europejskich samoloty tych linii zobaczyć można na lotniskach Austrii, Bułgarii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Grecji, Włoch, Czarnogóry, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Ukrainy oraz Wielkiej Brytanii. Ponadto na terytorium rodzimej Rosji linie obsługują niemal 40 miejscowości.
Pod koniec stycznia 2010 roku utworzono spółkę akcyjną Rossiya Airlines, firmę w pełni przejmującą działalność State Transport Company Rossiya, której jest następcą. Z kolei w lutym tego samego roku, rosyjski rząd obwieścił, iż wszystkie regionalne linie lotnicze należące do państwa w ramach holdingu Rostechnologii zostaną połączone z narodowym przewoźnikiem Aeroflot, aby umocnić jego zdolności finansowe. Fuzja między Rossiya i Aeroflot planowana jest na przełom 2010 i 2011 roku.