airBaltic - bilety lotnicze
airBaltic - promocje

HELSINKI
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
610 zł
już od
już od

z: WARSZAWA
643 zł
już od
już od

SZTOKHOLM
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
612 zł
już od
już od

KLAIPEDA/PALANGA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
730 zł
już od
już od

WILNO
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
648 zł
już od
już od

TURKU
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
671 zł
już od
już od

TAMPERE
z: GDAŃSK
z: GDAŃSK
839 zł
już od
już od

TRONDHEIM
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
730 zł
już od
już od

BERGEN
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
736 zł
już od
już od

ROSKILDE
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
639 zł
już od
już od

TALLINN
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
724 zł
już od
już od

TAMPERE
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
741 zł
już od
już od

OSLO
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
714 zł
już od
już od

RYGA
z: KRAKÓW
z: KRAKÓW
683 zł
już od
już od

BILLUND
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
905 zł
już od
już od

VASTERAS
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
796 zł
już od
już od

KOPENHAGA
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
708 zł
już od
już od

SZTOKHOLM
z: WARSZAWA
z: WARSZAWA
694 zł
już od
już od
Rok utworzenia | 1995 |
Centrum lotnicze | Ryga, Wilno |
Siedziba | Ryga |
Program frequent-flyer | Baltic Miles |
Flota | Boeing 737-300, Boeing 737-500, Boeing 757-200, Bombardier Dash 8 Q400, Fokker 50 |
Typ linii | Tanie linie |
airBaltic

Linie lotnicze airBaltic zostały zarejestrowane jako AIR BALTIC CORPORATION - spółka akcyjna w 1995 roku na podstawie umowy zawartej pomiędzy Scandinavian Airlines Systems (SAS) oraz łotewskim rządem. GŁównymi udziałowcami są obecnie rząd Łotwy (52.6% udziałów) oraz Baltijas Aviacijas Aistemas SIA (47,2% udziałów), a jeszcze do niedawna 29% akcji spółki należało również do SAS. Siedzibą firmy jest stolica Łotwy - Ryga, a bezpośrednie wyloty airBaltic odbywają się obecnie z dwóch stolic regionu nadbałtyckiego - z Rygi - Riga International Airport oraz z Wilna Vilnius International Airport.
W pierwszych latach działalności airBaltic użytkował maszyny typu SAAB 340 oraz AVRO RJ70, które z czasem zastąpione zostały samolotami typu Fokker 50. W roku 2003 airBaltic nabył pierwszego Boeinga 737-500, a w kolejnych miesiącach powiększył flotę o te właśnie maszyny. W roku 2005 przewoźnik ten świętował przewiezienie swojego milionowego pasażera, a już 2 lata później linie te cieszyły się z 2 milionów pasażerów rocznie. W następnych miesiącach airBaltic nabywał kolejne maszyny i przewoził coraz większą liczbę pasażerów. W roku 2007 flota liczyła już 20 samolotów, a przewoźnik wprowadził po raz pierwszy internetową odprawę pasażerską, z której w ciągu zaledwie 3 miesięcy skorzystało ponad 10 000 osób. Tego samego roku airBaltic uruchomił bazę treningową dla pilotów Boeinga 737 w swoim macierzystym porcie lotniczym w Rydze.
Rok 2008 przyniósł tym liniom lotniczym zakończenie procesu wdrażania biletu elektronicznego oraz ogłoszenie największej w regionie państw nadbałtyckich ekspansji po względem floty - airBaltic był już w posiadaniu 26 samolotów. Dzięki lepszym maszynom, airBaltic uruchomił najdłuższą spośród wszystkich kierunków - rejs do Kazachstanu (Ałma Ata).
Obecnie mapa połączeń obejmuje 49 destynacji. Bezpośrednimi kierunkami z Rygi są Aalesund, Ałma Ata, Ateny, Amsterdam, Baku, Barcelona, Bergen, Berlin, Billund, Bruksela, Kopenhaga, Kiszyniów, Dubaj, Dublin, Dusseldorf, Goteborg, Hamburg, Hannover, Helsinki, Hurghada, Istambuł, Kaliningrad, Kijów, Kuopio, Londyn, Linkoping, Mediolan, Mińsk, Moskwa, Monachium, Nicea, Odessa, Oslo, Oulu, Palanga, Paryż, Rzym, Simferopol, Sharm-el-Sheikh, Stavanger, Sankt Petersburg, Sztokholm, Tallin, Taszkient, Tampere, Tbilisi, Tel Aviv, Tromso, Wenecja, Wiedeń, Wilno, Zurych oraz Erewań. Z Wilna natomiast bezpośrednio można dostać się do Kopenhagi, Mediolanu, Monachium, Rygi, Sztokholmu i Tallina. Część połączeń realizowana jest przez partnerów airBaltic (codeshare partners), którymi są między innymi SAS, Spanair, Aeroflot, Rossiya Airlines, Aerosvit, Austrian Airlines, Air One, Belavia, air astana, Malev, Armavia oraz Brussels Airlines. AirBaltic współpracuje również z takimi przewoźnikami jak Cimberair, air berlin, Emirates, Qatar Airways, Finnair, TAP Portugal czy Lufthansa, co pozwala na bardzo szeroką ofertę połączeń na wielu kierunkach.
Flota airBaltic składa się obecnie z 28 maszyn typu Boeing 757-200, Boeing 737-500s, Boeing 737-300 oraz Fokker-50s.
W pierwszych latach działalności airBaltic użytkował maszyny typu SAAB 340 oraz AVRO RJ70, które z czasem zastąpione zostały samolotami typu Fokker 50. W roku 2003 airBaltic nabył pierwszego Boeinga 737-500, a w kolejnych miesiącach powiększył flotę o te właśnie maszyny. W roku 2005 przewoźnik ten świętował przewiezienie swojego milionowego pasażera, a już 2 lata później linie te cieszyły się z 2 milionów pasażerów rocznie. W następnych miesiącach airBaltic nabywał kolejne maszyny i przewoził coraz większą liczbę pasażerów. W roku 2007 flota liczyła już 20 samolotów, a przewoźnik wprowadził po raz pierwszy internetową odprawę pasażerską, z której w ciągu zaledwie 3 miesięcy skorzystało ponad 10 000 osób. Tego samego roku airBaltic uruchomił bazę treningową dla pilotów Boeinga 737 w swoim macierzystym porcie lotniczym w Rydze.
Rok 2008 przyniósł tym liniom lotniczym zakończenie procesu wdrażania biletu elektronicznego oraz ogłoszenie największej w regionie państw nadbałtyckich ekspansji po względem floty - airBaltic był już w posiadaniu 26 samolotów. Dzięki lepszym maszynom, airBaltic uruchomił najdłuższą spośród wszystkich kierunków - rejs do Kazachstanu (Ałma Ata).
Obecnie mapa połączeń obejmuje 49 destynacji. Bezpośrednimi kierunkami z Rygi są Aalesund, Ałma Ata, Ateny, Amsterdam, Baku, Barcelona, Bergen, Berlin, Billund, Bruksela, Kopenhaga, Kiszyniów, Dubaj, Dublin, Dusseldorf, Goteborg, Hamburg, Hannover, Helsinki, Hurghada, Istambuł, Kaliningrad, Kijów, Kuopio, Londyn, Linkoping, Mediolan, Mińsk, Moskwa, Monachium, Nicea, Odessa, Oslo, Oulu, Palanga, Paryż, Rzym, Simferopol, Sharm-el-Sheikh, Stavanger, Sankt Petersburg, Sztokholm, Tallin, Taszkient, Tampere, Tbilisi, Tel Aviv, Tromso, Wenecja, Wiedeń, Wilno, Zurych oraz Erewań. Z Wilna natomiast bezpośrednio można dostać się do Kopenhagi, Mediolanu, Monachium, Rygi, Sztokholmu i Tallina. Część połączeń realizowana jest przez partnerów airBaltic (codeshare partners), którymi są między innymi SAS, Spanair, Aeroflot, Rossiya Airlines, Aerosvit, Austrian Airlines, Air One, Belavia, air astana, Malev, Armavia oraz Brussels Airlines. AirBaltic współpracuje również z takimi przewoźnikami jak Cimberair, air berlin, Emirates, Qatar Airways, Finnair, TAP Portugal czy Lufthansa, co pozwala na bardzo szeroką ofertę połączeń na wielu kierunkach.
Flota airBaltic składa się obecnie z 28 maszyn typu Boeing 757-200, Boeing 737-500s, Boeing 737-300 oraz Fokker-50s.